اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سربیشه:

تاریخ ایران با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان سربیشه گفت: تاریخ ایران با فرهنگ علم و دانش، ایثار و شهادت و سربلندی عجین شده است.

تاریخ ایران با فرهنگ ایثار و شهادت عجین شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن محمدی ظهر امروز در جمع مسئولان فرهنگی سربیشه اظهار داشت: ایران کشوری است که تمدنش به 6 تا 10 هزار سال می‌رسد و آثار کشف شده، گواه این مدعا است.
وی تمدن ایرانی اسلامی را تمدنی ارزش‌مدار توصیف کرد و نوع‌دوستی، ایثار، توجه به نیازمندان و زندگی مسالمت‌آمیز را ثمره این تمدن دانست.
امام جمعه سربیشه گفت: تمدن نوظهور و تقلیدی اروپا، پیشرفت خویش را مدیون بهره‌گیری از دانش ایران و بلوک شرق است اما آنها کوشیده‌اند تا با تفرقه‌افکنی و سلطه سیاسی مانع پیشرفت کشورهای اسلامی شوند و شعارهای دفاع از حقوق بشر آنان ادعایی است که امروز با کشت و کشتار کشورهای بی‌گناه، رنگ خون گرفته و حتی مردم کشورهای خودشان نیز آن را قبول ندارند و با آن به ستیز برخاسته‌اند.
محمدی خاطرنشان کرد: تاریخ ایران با فرهنگ علم و دانش، ایثار و شهادت و سربلندی عجین شده است و کشور ایران دانشمندانی همچون ابوعلی سینا، حافظ، سعدی و ابوریحان بیرونی و اندیشمندانی که فرهنگ‌سازان ایران اسلامی بوده‌اند در خود جای داده است لذا روش تعلیم و تربیت را غربیان از ایرانیان یاد گرفته‌اند.
وی با سپاس از حضور منسجم آحاد مردم به ویژه فرهنگیان و دانش‌آموزان در مراسم راهپیمایی 13 آبان گفت: باید دقت کنیم که در کنار استکبارستیزی به تحصیل علم بپردازیم و با تخلق به اخلاق اسلامی، خودباوری و تداوم راه شهیدان دفاع مقدس ضربات مهلکی را بر پیکره استکبار جهانی وارد کینم.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول