اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط استاندار گیلان؛

قرارگاه فرهنگ گیلان راه‌اندازی شد

خبرگزاری فارس: قرارگاه فرهنگ گیلان برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن توسط استاندار این استان راه‌اندازی شد.

قرارگاه فرهنگ گیلان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، استاندار گیلان بعد از ظهر امروز در مراسم راه‌اندازی قرارگاه فرهنگی این استان اظهار کرد: قرارگاه فرهنگ گیلان برای مقابله با تهاجم همه‌جانبه دشمنان راه‌اندازی شده است.
مهدی سعادتی بر هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف فرهنگی برای مدیریت جامع فرهنگی تاکید کرد و افزود: هدف دشمن تضعیف رهبری نظام و از بین بردن اتحاد، هویت و شکار اعتقادهای دینی مردم است.
وی با اشاره به اینکه دشمن با تهاجم فرهنگی دیگر نیازی به جنگ سخت و حمله نظامی ندارد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نخستین شخصیتی بودند که با تیزبینی ویژه هشدار رسمی جنگ نرم را اعلام فرمودند.
سعادتی راهبرد اصلی دشمن در جنگ نرم را استحاله فرهنگی توصیف کرد و گفت: از تمام توانمندی‌های دستگاه‌های فرهنگی گیلان برای ایجاد هم‌افزایی و همگرایی در فرهنگ استفاده می‌شود.
استاندار گیلان خواستار به‌کارگیری مدل‌های علمی، تصمیم‌گیری خبره و تصمیم‌گیری گروهی برای زمینه‌سازی مشارکت حداکثری عالمانه خبرگان فرهنگ در تصویب برنامه‌های فرهنگی استان شد و خاطرنشان کرد: این امر با توسعه روش‌های علمی و کاربردی در زمینه فرهنگی محقق می‌شود.
وی گیلان را پس از اصفهان دومین استانی برشمرد که اقدام به تشکیل قرارگاه فرهنگی در کشور کرده است و عنوان کرد: جامعه در حال حاضر نیازمند وجود یک نگاه جامع سیستمی به موضوع فرهنگ است.
سعادتی با بیان اینکه در حال حاضر اجزای غیرمنسجم فرهنگ از اثربخشی مناسبی در جامعه برخوردار نیستند، بیان کرد: قرارگاه فرهنگی وظیفه هماهنگی بین دستگاه‌های فرهنگی استان را به عهده دارد و تمام دستگاه‌های فرهنگی با ایجاد مدیریت یکپارچه به طرف هم‌افزایی فرهنگی حرکت می‌کنند.
این مسئول عملیات فرهنگی را نیازمند مبانی علمی و توافق درونی خواند و اظهار کرد: راه‌اندازی قرارگاه فرهنگ استان به منظور انجام مطالبات بر زمین مانده مقام معظم رهبری مبنی بر مدل مفهومی مدیریت فرهنگی جامعه است.
استاندار گیلان در این مراسم علی ماهرالنقش را به عنوان مشاور عالی خود در قرارگاه فرهنگ استان منصوب کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول