اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

حجت‌الاسلام نقویان تاکید کرد:

ضرورت گسترش فرهنگ نمازخوانی در نهادها

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: گسترش فرهنگ نمازخوانی در ادارات و نهادها ضروری است.

ضرورت گسترش فرهنگ نمازخوانی در نهادها
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، حجت‌الاسلام ناصر نقویان در همایش بزرگ نماز در مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار داشت: گسترش فرهنگ نماز در بین جوانان و نوجوانان یک امر مهم و ارزشمند است و بویژه در دوران کنونی اهمیت والایی دارد.
وی افزود: باید نسبت به گسترش فرهنگ نمازخوانی در ادارات و نهادها و محیط‌های کارگاهی تلاش بیشتری کنیم تا جوانان به سمت معنویت جذب شوند.
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه‌های نماز این است که انسان را بزرگ می‌کند؛ انسان با نماز است که احساس بزرگی می‌کند و وقتی خدا اجازه داده که اسم او را ببریم و به ما اذن کرده که نماز بخوانیم، پس باید شتاب کنیم و بدون تردید نماز به انسان بزرگی می‌بخشد.
نقویان افزود: در ابتدا باید از همه شما به عنوان کسانی که با تلاش یدی و فکری‌تان خانه‌ها و دل‌های مردم را گرم می‌کنید، تشکر و قدردانی کنم؛ از سال 77 که کلنگ این مجموعه زده شده تا کنون زمان زیادی نمی‌گذرد، ولی امروز می‌بینیم که این مجموعه با این سرعت پیشرفت کرده و امروز ما شاهد هستیم که همه‌ کارها در دست خودمان است و همین مجموعه شما گویای این قضیه است.
وی گفت: عده زیادی از شما کارگران اقماری هستید و با همه سختی‌ها اینجا مانده‌اید و دو هفته از خانواده و زندگی دور هستید و با همه این‌ها تحمل می‌کنید و به عشق خدمت در اینجا مانده‌اید؛ حکایت شما مثل آن شهدا و جانبازانی است که از خون‌شان و هستی‌شان گذشته‌اند، شما هم از جان و دل‌تان گذشته‌اید و در اینجا مانده‌اید کار می‌کنید.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران خاطرنشان کرد: می‌گویند دنیا مزرعه است، می‌بینید این جمله کوتاه چقدر عمیق است، دنیا مزرعه است و ما در آن با اعمال‌مان هرچه می‌کاریم برداشت می‌کنیم، یک بذر را که در زمین بکاریم یک خوشه تحویل می‌گیریم، چون زمین هستی می‌دهد؛ اگر انسان ایمان داشته باشد و ثابت قدم باشد، مطمئنا بر ایمانش افزوده می‌شود.
نقویان در ادامه افزود: در دبیرستان دخترانه‌ای سخنرانی داشتم، مدیر می‌گفت بچه‌های مدرسه ما، بچه‌های خوب و خوش اخلاقی هستند ولی در نماز کم کاری می‌کنند؛ گفتم خانم مدیر، نخستین آیه نماز این است که «نماز کار سختی است»، وقتی خدا این‌طور می‌گوید پس باید قبول کنید که از این‌ها کار سختی خواسته‌اید و باید بیشتر وقت و انرژی بگذارید و نماز را ساده نگیرید.
وی یادآور شد: باید تلاش و فعالیت بیشتری برای نهادینه کردن فرهنگ نماز به کار ببندیم و از همه مسئولان می‌خواهیم در این مسیر تلاش کنند.
بر اساس این گزارش، عصر امروز همایش بزرگ نماز و تقدیر از خادمان برتر فرهنگ نماز با حضور جمعی از کارکنان و مدیران شرکت‌های مستقر در پارس جنوبی در نمازخانه پالایشگاه فاز یک برگزار شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول