اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فصل چهارم سفرنامه دولت به بام ایران؛

تحقق 45درصدی مصوبات سفر سوم دولت به چهارمحال‌و‌بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری از تحقق 45 درصدی مصوبات سفر سوم دولت به این استان خبر داد.

تحقق 45درصدی مصوبات سفر سوم دولت به چهارمحال‌و‌بختیاری
حمیدرضا فروزنده امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به سفر استانی دولت به این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری، اظهار داشت: مردم از تلاش بی‎وقفه و خدمات گسترده دولت به مردم در نقاط مختلف این کشور از جمله چهارمحال و بختیاری آگاه هستند و این خدمات را ارج خواهند نهاد.
وی از آمادگی کامل مردم این استان برای استقبال از رئیس‎جمهور خبر داد و گفت: مردم چهارمحال و بختیاری در دوره‏های گذشته سفر هیئت دولت به استان استقبال خوبی از دولتمردان داشتند و اکنون نیز در دور چهارم سفرهای استانی آماده خلق حماسه‎ای دیگر و بهترین استقبال از رئیس‏جمهور هستند.
فروزنده پیگیری مصوبات سفرهای گذشته هیئت دولت را محور سفر چهارم عنوان کرد و ابراز داشت: در دور چهارم احتمالا مصوبه جدیدی در این استان داشت.
وی دستاورد دور نخست سفر رئیس‏جمهور و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری را تصویب 100 طرح اعلام و تأکید کرد: از مجموع این مصوبات تاکنون 79 مصوبه عملیاتی شده و اجرای 18 مصوبه دیگر نیز در دست پیگیری است و در مجموع می‎توان گفت مه 97 درصد مصوبات سفر نخست دولت به این استان اجرایی شده است. 
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری میزان تحقق مصوبات دور دوم سفرهای استانی دولت به چهارمحال و بختیاری را 94 درصد عنوان کرد و افزود: نتیجه دومین سفر رئیس‏جمهور و هیئت دولت به این استان 200 مصوبه برای رشد و توسعه استان بود که تاکنون 112 مصوبه آن اجرایی و 76 مصوبه در دست اجراست. 
وی به تصویب 195 طرح در دور سوم سفر رئیس‌ جمهور و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: از این تعداد 99 مصوبه اجرایی و 95 مصوبه دیگر نیز در دست اقدام است که در مجموع 45 درصد آن اجرایی شده و بقیه با توجه به زمان‎بر بودن در حال اجرا هستند.
به گفته وی مصوبات دور سوم سفر استانی دولت به چهارمحال و بختیاری 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
فروزنده تأکید کرد: بر اساس مصوبات دور سوم سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری، هزار و 750 میلیارد ریال در پنج سال به صورت هزینه‎ای و عمرانی علاوه بر بودجه‎های فرهنگی مصوب سالیانه دستگاه‎های اجرایی، برای اجرای پروژه‎ها و امور فرهنگی استان در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه این استان قرار می‎گیرد.
وی عنوان کرد: این مبلغ با رعایت عدالت، ظرفیت‎ها و نیازها پس از تأیید کمیسیون فرهنگی دولت در چهارمحال و بختیاری هزینه می‌شود.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری  با اشاره به تاثیر و نقش مصوبات سفرهای استانی در توسعه همه جانبه استان، اضافه کرد: ساخت کارخانه فولاد یک میلیون تنی، تجهیز بیمارستان هاجر به دستگا‌ه‎های جدید و پیشرفته درمانی، گازرسانی به 156 روستا و دو شهر، احداث پتروشیمی لردگان با پیشرفت فیزیکی 20 درصد، احداث کلینیک بیمارستان کاشانی شهرکرد، صدور مجوز احداث پالایشگاه نفت از سوی بخش خصوصی و ثبت 15 منطقه گردشگری از جمله مصوبات مهم سفرهای استانی دولت به این استان محسوب می‎شود.
فروزنده تأکید کرد: تکمیل کارخانه سیمان شهرکرد، احداث محور ارتباطی لردگانمنج - بیدله، چهار خطه محور ارتباطی باغ بهادران - شهرکرد، احداث تونل‎های رخ، احداث کارخانه ورق خودرو گالوانیزه هم از دیگر دستاوردهای سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: در شش سال گذشته، اجرای مصوبات سفرهای استانی به چهارمحال و بختیاری به طور کامل ملموس است.
این مسئول گفت: برخی پروژه‎های شاخص دولت عدالت محور، هم اکنون مورد بهره‎برداری قرار گرفته و مردم تاثیر این پروژه‎های بزرگ و مادر را در توسعه استان مشاهده می‎کنند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار چهارمحال و بختیاری عمده‎ترین علت اجرایی نشدن برخی از مصوبات سه سفر قبلی دولت به استان را تأمین نشدن اعتبارات سهم وزارتخانه‎ها برشمرد و گفت: سهم اعتبارات استانی برای اجرای تمامی مصوبات به موقع پرداخت شده است.
فروزنده در پایان اذعان داشت: دوران فعالیت دولت عدالت محور، دوران طلایی خدمت در این استان محسوب می‎شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول