اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وقتی مردم از استاندار پیشی می‌گیرند؛

خوزستانی‌ها مشکلات میراث فرهنگی را با رئیس‌جمهور مطرح کردند

خبرگزاری فارس: پس از آنکه استاندار خوزستان در انتقادات شدیدی وضعیت میراث فرهنگی خوزستان را بحرانی توصیف کرد و از نگارش نامه‌ای برای تحول در این حوزه به رئیس جمهور در آینده خبر داد، مردم استان خود نامه‌ای به محمود احمدی‌نژاد در این زمینه نوشتند.

خوزستانی‌ها مشکلات میراث فرهنگی را با رئیس‌جمهور مطرح کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در نامه ارسالی جمعی از مردم خوزستان و دانش‌آموختگان باستان‌شناسی و تاریخ به رئیس‌جمهور که یک نسخه از آن به خبرگزاری فارس شمال خوزستان ارسال شده است کارشناسان، مشکلات میراث فرهنگی را با احمدی نژاد در میان گذاشته‌اند.
در بخشی از این نامه آمده است: با توجه به شناخت از دغدغه‌های شما نسبت به معرفی تمدن و فرهنگ ایران زمین و به ویژه میراث فرهنگی کشور ما را بر آن داشت تا بیانی ساده و آرامش خاطر نظرتان را به وضعیت اسفبار میراث فرهنگی خوزستان معطوف کنیم که چندی پیش نماینده عالی دولت در استان خوزستان نگرانی عمیق خود را در این باره عنوان کرده است.
در بخشی دیگر از این نامه آمده است: مردم شوشتر پس از حضور سبزتان در جشن سازه‌های آبی و نگاه ویژه به این شهرستان و دستور حضرتعالی در مورد توجه ویژه به ابنیه تاریخی این شهر سراسر تاریخی بسیار شادان شدند ولی افسوس که دستور را اجرا نکردند و بلکه پروژه‌ها نیز در این شهر تعطیل شد و از این منظر می‌توان گفت نگاه قومیتی در استان در حوزه مدیریت میراث فرهنگی به شفافیت مشخص است.
در ادامه نامه مردم خوزستان خطاب به رئیس جمهور تصریح شده است: بهبهان کاملا از یاد رفته است و مدیر کل حتی زحمت حضور در این شهر را به خود نمی‌دهد و هیچ تلاشی برای پیگیری پروژه‌های این شهرستان نشده است؛ هر روز از ایذه و باغملک خبرهای بسیار ناگواری از حوزه میراث فرهنگی به گوش می‌رسد، آبادان و خرمشهر از یاد رفته‌اند، موزه مسجدسلیمان چندین سال است در حد وعده باقی مانده، مردم شوش درباره اراضی خود بلاتکلیف هستند و ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرستان آن را به نابودی سوق می‌دهد.
در بخشی دیگر از این نامه آمده است: برخی از شهرستان‌ها به دلیل برخی از مشکلات در سطح چانه زنی در اداره میراث فرهنگی خوزستان که نتوانسته است مجوزهای لازم را از سازمان تهران برای تاسیس اداره بگیرد بدون اداره و نمایندگی هستند و مناطق نمونه گردشگری اغلب بدون سرمایه‌گذار مغفول مانده است و به این دلیل پروژه‌های گردشگری خوزستان یا نیمه کاره هستند و یا در حد طرح باقی‌مانده‌اند.
در بخش دیگری از این نامه آمده است: رامهرمز هر روز مورد تجاوز سارقان مواریث فرهنگی قرار می‌گیرد و گونه ای که انجمن دوستداران میراث فرهنگی فعال این شهرستان دیگر سرخورده و دلشکسته شده‌اند و جای بسی شرم است که به محضرتان اعلام داریم خوزستان حتی در مرکز استان یک موزه ندارد و همه این‌ها دفتری قطور برای بیان دیگر مشکلات در این حوزه می‌طلبد.جالب آن است که میراث فرهنگی خوزستان وظایف مهم خود را فراموش کرده و بر زمین گذاشته و به دنبال رصد ستارگان آسمان و برگزاری جشنواره نجوم است.
در بخش پایانی این نامه آمده است: جناب رئیس جمهور مکتبی و ولایتی ما جمعی از فارغ‌التحصیلان باستان شناسی و تاریخ از شما در خواست رسیدگی و تغییر جدی در میراث فرهنگی خوزستان را داریم و اجازه ندهید پس از اینکه به فرموده امام خمینی(ره) فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد از نامدیریت‌ها رنجور شده و آخرین بارقه‌های امید مردم شریف این خطه به فراموشی سپرده شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول