اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چهارمین فصل سفرنامه به سرزمین طلای سرخ؛

افتتاح 3700 واحد مسکونی مهر با حضور رئیس‌جمهور

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح 3 هزار و 700 واحد مسکونی مهر در شهرستان‌های بیرجند و قاین و همچنین بهره‌برداری از پست 400 کیلو وات بیرجند از برنامه‌های شاخص دور چهارم سفر هیئت دولت به این استان است.

افتتاح 3700 واحد مسکونی مهر با حضور رئیس‌جمهور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید در ستاد استقبال از رئیس جمهور افزود: همزمان با نود و چهارمین سفر استانی رئیس جمهور و هیئت دولت، رئیس جمهور و اعضای دولت از امروز(سه‌شنبه) به مدت سه روز به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.
وی ادامه داد: حضور در جمع مردم استان، سفر به همه شهرها و سخنرانی در جمع مردم، شرکت در کارگروه اشتغال و توسعه سرمایه‌گذاری، حضور در جلسه هیئت دولت، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، برگزیدگان و مدیران اجرایی استان، دیدار با روحانیان و انجام گفت وگوی زنده تلویزیونی و رادیویی با مردم از طریق شبکه استانی از جمله برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به خراسان جنوبی است.
استاندار خراسان جنوبی گفت: افتتاح 3 هزار و 700 واحد مسکونی مهر در شهرستان‌های بیرجند و قاین و همچنین بهره‌برداری از پست 400 کیلو وات بیرجند با اعتباری بالغ بر 300 میلیارد ریال از دیگر برنامه‌های دور چهارم سفر هیئت دولت به این استان است.
وی تصریح کرد: در این سفر اعضای هیئت دولت ضمن سفر به شهرستان‌های استان، روند پیشرفت مصوبات دور اول، دوم و سوم سفرهای استانی را بررسی و مشکلات، کمبودها و راه‌های تسریع در روند اجرای مصوبات را در مناطق مختلف استان پیگیری می‌کنند.
رشید با تاکید بر اینکه مقدمات سفر چهارم رئیس جمهور به خراسان جنوبی از نیمه شهریور فراهم شده است، یادآور شد: این سفر در راستای بررسی مصوبات سفرهای سه گانه قبل و انتخاب طرح جایگزین برای مصوبات سفرهای قبلی که زمینه اجرایی آن در استان فراهم نیست، انجام می‌شود.
وی در زمینه اجرایی نشدن برخی مصوبات سفرهای قبلی گفت: مصوبه ایجاد پتروشیمی در چهار منطقه استان و بحث فولاد در شهرستان‌های سرییشه، بیرجند و فردوس قابلیت اجرایی در استان را نداشته‌اند لذا در همین راستا مصوبات جایگزین با اعتبارات خوب به هیئت دولت پیشنهاد شده است.
استاندار خراسان جنوبی ایجاد راه‌آهن در این استان را از دیگر مصوبات اجرایی نشده سفرهای قبلی هیئت دولت به استان عنوان کرد و گفت: اعتبار اختصاص یافته برای اجرای این مصوبه در سه استان خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی کم بوده، بنابراین با پیشرفت بسیار کندی همراه است و در این سفر تلاش می‌کنیم راه آهن از خراسان جنوبی آغاز شود.
رشید تاکید کرد: ایجاد شغل بعد از ساخت مسکن برای مردم، یکی از مهم‌ترین تعهدات دولت است که در همین راستا بیکاری باید تا پایان سال 92 به صفر برسد و این استان تعهد دارد طی سال جاری 24 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول