اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون استاندار کرمانشاه خبر داد:

رشد بیش از 130 درصدی اعزام کاروان‌های راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 130 درصد رشد داشته است.

رشد بیش از 130 درصدی اعزام کاروان‌های راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلال منکرسی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به پیشرفت‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: در بحث راهیان نور بسیاری از موضوعات کلیدی و اساسی از زمان دولت احمدی‌نژاد شروع شد و این به اذعان کسانی است که در منطقه غرب بوده‌اند.
وی اضافه کرد: بسیاری از کارهای نیمه‌تمام که در استان کرمانشاه انجام نشده بود هم‌اکنون به سرانجام رسیده است و این از جمله منویات رهبری بود که رئیس جمهور آنها را انجام داد.
منکرسی همچنین به بیان خاطراتی از زمان جنگ و رشادت‌های احمدی‌نژاد اشاره کرد.
وی به اقدامات صورت گرفته در دولت‌های نهم و دهم در استان کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: تعداد شاغلان بخش صنعت به میزان 7 برابر دوره مشابه قبل، رشد داشته است. 
منکرسی در خصوص مهم‌ترین شاخص‌های کلان اقتصادی استان کرمانشاه در طی دولت نهم و دهم و مقایسه با پنج سال قبل از آن گفت: میزان سرمایه‌گذاری در استان با 127 درصد رشد روبرو بوده است ( افزایش از 26 هزار و 140 میلیارد به 59 هزار و 102 میلیارد ریال‌) و صادرات کالا و خدمات غیر‌نفتی استان 6.5 برابر شده؛ یعنی ‌افزایش از 718 میلیون دلار به 4 هزار و 685 میلیون دلار‌ داشته است.
وی تصریح کرد‌: در آمدهای عمومی استان در سال 1383 حدود 489 میلیارد بوده که در سال 88 به مبلغ هزار و 328 میلیارد ریال رسیده است یعنی قریب 3 برابر مدت مشابه دوره قبل رشد داشته است‌.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه اضافه کرد: همچنین درآمدهای مالیاتی استان از 146 میلیارد ریال در سال 83 به مبلغ 358 میلیارد ریال در سال 88 رسیده که حکایت از افزایش درآمد استان دارد؛ یعنی قریب 2.5 برابر مدت مشابه دوره قبل شده است.
وی همچنین شاخص‌های تولید و بازرگانی استان را افزایش مساحت شهرک‌های صنعتی به میزان 3.7 برابر (‌از 622 هکتار به هزار و 327 هکتار)، تعداد پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی به میزان 2.8 برابر، تولید گوشت مرغ به میزان دو برابر دوره مشابه قبل، تولید آبزیان در استان به میزان 5.6 برابر دوره قبل مطرح کرد و گفت‌: سیستم‌های نوین آبیاری کشاورزی 7.4 برابر دوره قبل رشد داشته است. 
منکرسی اضافه کرد‌: تعداد شاغلان بخش صنعت به میزان 7 برابر دوره مشابه قبل رشد داشته است. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه مهم‌ترین اقدامات انجام شده در امور اجتماعی فرهنگی استان را افزایش بیش از 3 برابری کانون‌های مساجد استان از 44 مورد به 266 مورد در سال 89، موسسات فرهنگی و هنری از 8 مورد در سال 83 به 21 مورد در 89، افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی از 48 مورد در سال 83 به 63 مورد در سال 89 عنوان کرد.
وی افزایش تعداد گردشگران ورودی به استان از حدود یک میلیون نفر در سال 83 به 2 میلیون و 600 هزار نفر در سال 88، تاسیس همه رشته‌های تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، دو برابر شدن تخت‌های ویژه « ICU-CCU ـ ... » در استان، 6 برابر شدن پایگاه‌های سلامت اجتماعی در استان، تأسیس دانشگاه صنعتی کرمانشاه و دانشکده دندانپزشکی و پذیرش دانشجو و تأسیس دانشگاه در تمامی شهرستا‌ن‌های استان را از دیگر اقدامات این حوزه برشمرد. 
منکرسی ادامه داد: کسب رتبه اول کشوری از لحاظ عملکرد ارزیابی عمومی دانشگاه‌های سراسر کشور توسط دانشگاه رازی و انتخاب 4 نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام از جمله موفقیت‌های استان به حساب می‌آید‌.
وی افزود‌: اعزام کاروان‌های راهیان نور به عنوان اقدامی تأثیرگذار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که در دولت نهم آغاز شد در دولت دهم با اهتمام بیشتری ادامه یافت‌، به طوری که در سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 130 درصد رشد داشته است. 
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه همچنین مهم‌ترین اقدامات استان در امور عمرانی و زیر‌بنایی را آغاز اجرای طرح‌های مختلف نیروگاهی برای افزایش 3 برابری تولید برق در استان، بهره‌برداری از بزرگ‌ترین تونل آبی کشور در سد گاوشان، به بهره برداری رسیدن 3 سد «‌گاوشان ـ گیلانغرب و شیان‌» و آبگیری سدهای زاگرس و آزادی، اجرایی شدن تأمین آب شرب دراز مدت کرمانشاه، پاوه، نودشه، سنقر، روانسر، کرند و جوانرود عنوان کرد. 
منکرسی همچنین به پایان رسیدن مطالعات راه‌آهن کرمانشاه ـ خسروی، بهره‌برداری قریب الوقوع شرکت پتروشیمی پلیمر کرمانشاه « پتروشیمی سوم‌»، بهره‌برداری از هتل بین‌المللی کرمانشاه پس از چند دهه وقفه و افتتاح بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی پس از گذشت بالغ بر 30 سال از دیگر اقدامات استان نام برد.
وی اضافه کرد: افزایش 121 درصدی شبکه‌گذاری گاز در استان، افزایش 585 درصدی گاز رسانی به روستاها، دو برابر شدن شاخص آسفالت راه روستایی، به بهره‌برداری رسیدن 9 تصفیه‌خانه فاضلاب استان، تکمیل کنار شرقی کرمانشاه و پیشرفت فیزیکی 40 درصدی کنار‌گذر غربی از جمله کارهای انجام شده در استان است.
‌منکرسی افزایش ظرفیت 2‌ هزار تن سیمان غرب و احداث سیمان سامان آب با ظرفیت 7 هزار تن، کسب رتبه اول کشور با 2هزار و 220 اثر ثبت شده ملی و مرمت تعداد 63 اثر باستانی از سال 84 تا‌کنون و ثبت اثر تاریخی بیستون در فهرست آثار جهانی را از دیگر اقدامات عمرانی فرهنگی استان برشمرد.
وی در ادامه سرانه برخورداری از فضای ورزشی در سال 88 نسبت به سال 83 را دو و نیم برابر عنوان کرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول