اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی انجام می‌شود؛

اعزام 12 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اعلام کرد: 11 هزار و 941 دانش آموز پایه دوم دبیرستان استان به اردوهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

اعزام 12 هزار دانش آموز به اردوهای راهیان نور
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون سه کاروان در قالب 12 اتوبوس از شهرستان‌های بجنورد، اسفراین و شیروان به این اردوها اعزام شده‌اند.
وی افزود: طی هفته جاری نیز 4 اتوبوس متشکل از 500 نفر از دانش آموزان پایه دوم دبیرستان در قالب درس آموزش دفاعی برای بازدید به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.
به گفته رحیمی، در هر اتوبوس 40 دانش آموز و 4 نفر از فرهنگیان از جمله مربیان پرورشی، مربیان آموزش دفاعی و دو نفر از فرهنگیان جدیدالاستخدام حضور دارند.
وی پیش بینی کرد تا اعزام دانش آموزان پسر خراسان شمالی به اردوهای راهیان نور در سال تحصیلی جاری تا قبل از آغاز نیمسال دوم سال تحصیلی به اتمام برسد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: از اول بهمن نیز دانش آموزان دختر به اردوهای راهیان نور اعزام که این اردوها تا 25 اسفند ادامه خواهد داشت.
وی در ادامه با اشاره اینکه 26 بسته فرهنگی و تربیتی در قالب 209 برنامه برای دانش آموزان استان به اجرا در خواهد آمد، افزود: در این راستا جلسات فرهنگی مربوط به اجرای این برنامه‌ها از طریق معاونین پرورشی در شهرستان‌ها پیگیری شده است.
رحیمی اجرای این برنامه‌های فرهنگی را در ارتقای فرهنگی مدارس مثبت ارزیابی کرد و گفت: این برنامه‌ها در طول سال تحصیلی جاری برای دانش آموزان در مدارس این استان به اجرا در خواهد آمد.
وی ارزیابی تأثیر‌ات این برنامه‌های فرهنگی را از جمله برنامه‌های در دستور کار این معاونت در حوزه‌های اخلاقی و تقویت مبانی اعتقادی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: برای گسترش فرهنگ عترت در سطح مدارس، 6 برنامه را برای مدارس تعریف شده است.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی؛ نهضت مطالعه مفید، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، بهبود اوراق فراغت، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گسترش برنامه‌های اردویی و اردوگاهی و ... را از جمله عناوین بسته‌های فرهنگی در مدارس  خراسان شمالی اعلام کرد.
هم اکنون 178 هزار دانش آموز در سطح 2 هزار و 300 آموزشگاه این استان تحصیل می‌کنند.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول