اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهاوند:

راهیان نور عامل تحول فرهنگی در جامعه است

خبرگزاری فارس: فرماندار نهاوند گفت: تأثیرگذارترین عامل ایجاد تحول فرهنگی در بین نسل جوان و نوجوان کشور اجرای برنامه خوب و مناسب راهیان نور است.

راهیان نور عامل تحول فرهنگی در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح امروز در نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی و اعزام کاروان راهیان نور نهاوند اظهار داشت: حضور جوانان و نوجوانان در مناطق عملیاتی عامل ایجاد تحول فرهنگی به صورت عملی است زیرا شهدا در دوران هشت سال حماسه و ایثار با حضور در میادین عملیاتی با نثار خون خویش از عزت، اقتدار، تمامیت ارضی و اهداف بلند ایران اسلامی دفاع جانانه کردند.
وی افزود: بهره‌مندی از خاطرات و آثار به جای مانده از شهدا و ایثارگران موجب تحول باطنی جوانان می‌شود بنابراین این حرکت نوعی مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است.
فرماندار نهاوند به برنامه‌ریزی همه‌جانبه شهرستان نهاوند برای اعزام هر چه باشکوه‌تر متقاضیان راهیان نور در این ایام خبر داد و بر آمادگی همه دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با اعزام این کاروان تأکید کرد و بیان داشت: فضای شهرستان با نصب بنر و پلاکاردهای متناسب با موضوع راهیان نور باید به فضای دوران دفاع مقدس تبدیل شود که در این مورد همکاری شهرداری ضروری است.
وی به درج و نوشتن خاطرات جوانانی که سال‌های قبل به مناطق عملیاتی اعزام شده بودند، اشاره و تصریح کرد: هر ورق از خاطرات آنها کتابی باارزش و اثرگذار است.
فرمانده سپاه نهاوند نیز از اعزام 2 هزار نفر از جوانان و نوجوانان پایه دوم راهنمایی به مناطق عملیاتی جنوب خبر داد و افزود: امسال یک‌هزار و 200 نفر از برادران در سه گروه 400 نفری و هر گروه به مدت سه روز و 800 نفر از خواهران در دو گروه 400 نفری هر گروه نیز سه روز به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‌شوند.
مرتضی خراسانی اظهار داشت: تعداد بیش از 50 دستگاه اتوبوس برای اعزام این افراد در نظر گرفته شده که هر اتوبوس به عنوان یک کاروان انتخاب شده که شامل یک نفر روحانی و یک نفر پاسدار به عنوان راوی نیز در اختیار این کاروان‌ها قرار دارند.
وی مهم‌ترین هدف برگزاری این مراسم را انتقال ارزش‌ها و اهداف والای دفاع مقدس به نسل جدید انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: دشمن سعی دارد که با ایجاد فاصله بین نسل اول و بعدی انقلاب به نوعی جوانان را از هویت دینی و انقلابیشان دور سازد بنابراین اعزام راهیان نور موجب ترویج فرهنگ ایثارگری و شهادت طلبی در بین نسل جوان جامعه می‌شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول