اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خبر داد:

افزایش 3 برابری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی کردستان

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از افزایش سه برابری سهمیه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی این استان در سال جاری خبر داد.

افزایش 3 برابری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی کردستان
حمزه‌علی علیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در سال گذشته 8 هزار دانش‌آموزان پسر کردستان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند که این میزان امسال به 25 هزار نفر افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه 17 هزار و 63 نفر از این آمار پسران و مابقی دختران سال دوم دبیرستان هستند، تصریح کرد: این اردوها از بیستم مهرماه امسال آغاز شده و تا چهاردهم آذرماه سال جاری ادامه خواهد داشت.
جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان خاطرنشان کرد: این افراد در قالب 28 کاروان و در راستای تحقق طرح تحول درس آمادگی دفاعی به مناطق جنگی جنوب اعزام می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: امسال در کل کشور 900 هزار دانش‌آموز و 100 هزار فرهنگی در قالب کاروان‌های راهیان نور به منظور آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد اعزام می‌شوند که 25 هزار نفر از این آمار مربوط به دانش‌آموزان کردستانی است.
علیخانی آشنایی نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت و ارتقای این روحیات را از اهداف برگزاری این اردوها خواند و اضافه کرد: آشنایی آنان با دوران هشت ساله جنگ تحمیلی زمینه را برای مقابله با هجمه‌های دشمنان در نسل جوان فراهم خواهد کرد.
وی عنوان کرد: اگرچه جوانان و نوجوانان ایرانی بالطبع از بزرگ‌مردان ایثارگر کشورمان در راستای دفاع از میهن اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود، اما این اردوها نیز تاثیرگذار بوده و انتقال دهنده فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی است.
جانشین فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در پایان یادآور شد: برگزاری اروهای راهیان نور دانش‌آموزی به همت سپاه و با همکاری ستاد پشتیبانی و آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول