اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

درباره چگونگی تسخیر باورهای یک انقلاب؛

"الله اکبر" چگونه به "تشکر از آمریکا" تبدیل می‌شود + تصاویر

خبرگزاری فارس: چرا رسانه‌های استکباری به جشنواره‌های فشن لباس در عراق توجه خاص نشان می‌دهند و یا علت اینکه تصاویری از حضور نوازندگان گیتار در خطوط مقدم جنگ لیبی و یا میدان التحریر مصر در رسانه‌ها انعکاس یافت چه بود؟ پاسخ این سؤالات به ما می‌گوید که دشمن چگونه فریاد الله اکبر را به تشکر از آمریکا! تبدیل می‌کند.

"الله اکبر" چگونه به "تشکر از آمریکا" تبدیل می‌شود + تصاویر
در فرآیند اعمال قدرت نرم به آن "حمله متقابل" می‌گویند. تعریفی که بیان می‌کند چگونه پس از کنش نظامی در یک کشور و یا در دمادم به انتها رسیدن آن، کشورهای پیروز یا حمایت کننده باید با فعالیت‌هایی نظیر اقدامات فرهنگی، کارهای خیریه و عام‌المنفعه و غیره شروع به پاک‌سازی چهره خشن و متجاوز نیروهای اشغالگر و حامیان جنگ کنند و به جای آن با فعالیت‌های متقلبانه، متجاوزان و چهره‌هایی که در افکار عمومی "بد" لقب گرفته‌اند را به چهره‌هایی خوب مبدل سازند و کار را به جایی برسانند که مردم شعار تشکر از آمریکا را نیز سر بدهند.

کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا از چند سال قبل فرآیند حمله متقابل را در کشورهایی همانند عراق، افغانستان و پاکستان در پیش گرفتند. فرایند خطرناکی که ضمن کمک به متجاوزان خارجی به این کشورها برای پیشبرد اهدافشان می‌تواند در دراز مدت نسلی را بپروراند که نه تنها هیچ سنخیتی با باورهای اصیل و اسلامی خود ندارد بلکه تاثیر پذیرفته از فرهنگ غلط متجاوزان است و حتی آنها را نیز در زمره خوبان می‌پندارد.

در واقع شاید بایستی به طرز واقعی‌تری به اهتمام کشورهای متجاوز دنیا برای پیاده سازی این تئوری جوزف نای، نظریه پرداز مشهور قدرت نرم دقت کرد که می‌گوید:
"با قدرت نرم، ‌اگر بخواهم پولتان را بدزدم، لازم است شما را متقاعد کنم که من یک معلم مذهبی هستم و اگر شما حساب بانکی خود را در اختیار من بگذارید دنیا را نجات خواهم داد".

و افغانستان نخستین قربانی در منطقه خاورمیانه است.

هنگامی که مدت‌ها پس از حمله آمریکا به این کشور گزارش تصویری از مشکلات دختران و پسران افغان برای ارتباط گیری و تعامل بیشتر با یکدیگر! بر روی صفحه اول سایت یاهو نقش بست عده زیادی شاید هنوز هم مسئله شبیخون فرهنگی به عنوان اصلی‌ترین ابزار دشمن برای تغییرات ذهنی را باور نداشتند.


*کنسرت‌های راک در افغانستان و جشنواره‌های فشن در عراق چه هدفی دارند؟
و افغانستانی که حتی برای به کاربرد واژه‌های اصیل زبان دَری تعصب‌های شدیدی نشان می‌داد این روزها شاهد برگزاری کنسرت‌های راک و متال است که با استقبال جوانان افغان نیز مواجه می‌شود و البته این تنها بخشی از ماجراست.

حمله متقابل بعدها در عراق نیز در قالب اقدامات بسیاری آغاز شد.
روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان " مانکن‌ها برای زنان عراقی پیام‌هایی بر تن کرده‌اند" از این نوشت که عصر مانکن‌ها و فشن‌ها در کشور عراق فرا رسیده است.

خبرنگار نیویورک تایمز در این گزارش در خلال مصاحبه با یک مرد عراقی به نقل از او اینطور می‌نویسد که حجاب روبنده و چادر را به این دلیل برای خانواده‌ام می‌پسندم که جزو رسومات است وگرنه اگر کل جامعه عراق پوشش‌های جدید را استفاده کنند من هم تمایل دارم که خانواده‌ام از پوشش‌های جدید استفاده کنند و این روند مزوّرانه در کشورهایی که آمریکا به آنها تجاوز کرده بود همچنان ادامه داشت و در روند بیداری اسلامی نیز به گونه دیگری در دستور کار آمریکا و متحدانش قرار گرفت.

آنها اگرچه در روند آغاز بیداری اسلامی همچنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز تأکید فرمودند، غافلگیر شده بودند اما از تلاش برای مصادره این خیزش بزرگ کم نگذاشتند.
 

*معنای نواختن گیتار در خطوط مقدم جنگ در لیبی
و همین شد که در صحنه‌های سخت جنگ مبارزان انقلابی در لیبی شاهد بودیم که عناصر مجهول الهویه‌ای! گیتارها را با خیابان‌ها آوردند.

دشمنان همچنین به گواه تصاویر و مطالب منتشره از انقلاب مصر نیز آنچه که به طور غالب از حضور مردم مصر در صحنه انقلاب نشان دادند، مفاهیمی بود که عمدتا حول موضوع دختران و پسران مصری می‌چرخید و برای مثال، حضور آنان را در خانه‌های گروهی نشان می‌داد.

استکبار جهانی از مدت‌ها قبل از آنکه انقلابیون لیبی حتی به طرابلس نیز رسیده باشند شروع به تبلیغ موسیقی‌های زیرزمینی و فمینیسم در قاموس انقلاب لیبی کرد.

شبکه خبری الجزیره در همین زمینه گزارشی را به نقل از خبرگزاری فرانسه و با موضوع فعالیت دو جوان لیبیایی منتشر کرد که قصد دارند با موسیقی رپ، پیام مبارزه را برای تمام مردم لیبی بفرستند.

خبرگزاری‌های به نقل از این گروه رپ‌خوان در بنغازی نوشته بودند که ما امیدواریم با این کار به حفظ روحیه مبارزان لیبیایی کمک کنیم.!

و البته همین شبکه‌های خبری و رسانه‌های تأثیرگرفته از استکبار جهانی هیچگاه حاضر نشدند از نمازهای جماعت و تلاوت‌ قرآن‌های مجاهدان لیبیایی گزارش و یا تصاویر تأثیرگذاری را مخابره کنند.

*تزریق فیمینیسم به بیداری اسلامی
خبرگزاری‌های خارجی همچنین از مدت‌ها قبل از فراگیر شدن کامل انقلاب در لیبی و پس از آنکه عزم جدی انقلابیون را مشاهده کردند به منشی روی آوردند که سعی در تزریق تفکرات فیمینیستی به درون انقلاب در لیبی داشت.

خبرگزاری فرانسه در همین زمینه گزارشی با عنوان "زنان لیبیایی برای بدست آوردن آزادی خود می‌جنگند" منتشر کرد و خبرگزاری رویترز نیز تصاویری را از انقلاب لیبی به دنیا منعکس می‌کرد که محور آنها نه روح انقلابی و اسلامی خیزش لیبی که لباس‌های برخی از زنان و بی‌اخلاقی بود.

*صدور جشنواره‌های فشن از عراق به لیبی
جالب آنکه که رویکردهای تشنگان نفت لیبی حتی پس از سرنگونی دیکتاتور این کشور نیز ادامه یافت و مردم مسلمان لیبی که درصد زیادی از آنها حافظ قرآن هستند هم اینک شاهد برگزاری جشنواره‌های فَشنی با مدل‌های نیمه برهنه هستند که با حمایت نیروهای ناتو در لیبی برپا می‌شود و در ضدیتی آشکار با مبانی فرهنگی و دینی مردم لیبی، سعی در هجمه نرم به سمت اذهان عمومی مسلمانان این کشور را دارد.

تمام آنچه که به آن اشاره کردیم نمونه کوچکی از فعالیت‌های حزب شیطان و استکبار جهانی برای سرکوب کردن بیداری اسلامی در جهان بود.

*اما بیداری اسلامی پایان نمی‌یابد
اما از سوی دیگر باید به افقی نیز امید داشت که برکت یافته از خون شهدای بیداری اسلامی و مبارزه با ظلم در اقصی نقاط جهان است و با هوشیاری و قیام متفکران و مجاهدان مسلمان عالم، در مقابل تمام این توطئه‌ها قد علم خواهد کرد و نسیم بیداری را در جهان خواهد گستراند.

_منابع اخبار و تصاویر: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های خارجی

--------------------------------------------------
تهیه شده در گروه سیاسی خبرگزاری فارس
--------------------------------------------------

انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول