اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

آموزش 1500 هنرجو توسط سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از آموزش صنایع دستی آذربایجان به یک‌هزار و 500 هنرجو خبر داد.

آموزش 1500 هنرجو توسط سازمان میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال‌ جاری یک‌هزار و 500 هنرجوی صنایع‌دستی از ابتدای سال ‌جاری تحت آموزش رشته‌های صنایع‌دستی قرار گرفته‌اند، اظهار کرد: با وجود اینکه اعتبارات آموزشی این استان در سال‌ جاری هنوز اختصاص نیافته اما آموزش به هنرجویان از ابتدای سال آغاز شده است.
وی با تأکید بر اینکه قرار است طی سال‌ جاری 3 هزار و 150 هنرجوی صنایع‌دستی استان از آموزش‌های لازم بهره‌مند ‌شوند، افزود: تا به حال نیمی از هنرجویان سال ‌جاری آموزش صنایع‌دستی دیده‌اند که آموزش هنرجویان در 30 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی انجام شده است و برگزاری دوره‌‌های آموزشی با اولویت رشته‌های بومی و مزیت‌دار استان با توجه به میزان تقاضای هنرجویان صورت گرفته است.
محمدی گفت: معرق، منبت‌، نگارگری، زیورآلات سنتی، چاپ باتیک، سوزن‌دوزی، حکاکی روی نقره و نقاشی روی سفال رشته‌های دارای ظرفیت استان هستند که در دستور کار آموزش صنایع دستی سال‌جاری قرار دارند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: در حال حاضر 24 مرکز آموزشی در 19 شهرستان استان آذربایجان‌شرقی موضوع آموزش هنرجویان صنایع‌دستی را پیگیری می‌کنند.
رئیس شورای فنی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این معاونت آموزش صنایع‌دستی را در سال90 چون سال‌های اخیر به بخش خصوصی واگذار کرده است، ادامه داد: اعتباری که در بخش آموزش صنایع‌دستی طی سال ‌جاری هزینه شده، از محل اعتبارات سال گذشته تأمین شده است.
انتهای پیام/ح30              
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول