اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه شیروان:

عید قربان عید قرب الهی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیروان گفت:‌ عید قربان عید امتحان و قرب الهی بوده و نماز عید آیینه رسیدن به عبودیت الهی است.

عید قربان عید قرب الهی است
به گزارش خبرگزاری فارس از شیروان، حجت‌الاسلام حسین کوثری صبح امروز در خطبه‌های عید قربان این شهرستان اظهار داشت: نماز عید قربان نماز از خود گذشتن به خدا پیوستن و نشانه بزرگی برای رسیدن به عبودیت الهی است.
وی تصریح کرد: امروز مسلمانان جهان یکی از بزرگترین اعیاد خود را جشن می‌گیرند چرا که عید قربان عید از خود گذشتن انسان در مقابل فرمان الهی است.
خطیب جمعه شیروان افزود: حضرت ابراهیم هر چه داشت به خدا تسلیم کرد و خداوند در مقابل هر چیزی که می‌توانست به انسان دهد را به ابراهیم داد.
وی با بیان اینکه عید قربان نزدیکی و قرب به خداوند است، تصریح کرد: این روز در واقع عید بندگی و عبادت و جان باختن و قربانی کردن هوای نفس است.
خطیب جمعه شیروان تصریح کرد: سفرهای معنوی و قرب به خداوند متعال نیازمند تجهیزات و وسایلی است و این قربانی کردن وسیله این سفر معنوی و نزدیکی به خدا است.
حجت‌الاسلام کوثری ادامه داد: نماد ظاهری این روز ، قربانی در ایام حج و عید قربان است.
وی ادامه داد: انسان حیوانی را به عنوان هدیه به طرف جایگاه معینی می‌برد تا با کامل شدن عبادت قربانی کند.
وی با بیان اینکه مسلمانانی که اقدام به قربانی کردن می‌کنند باید دو سوم از مال قربانی را در بین آشنایان، همسایگان و فقرا تقسیم کنند، خاطرنشان کرد: این امر موجب قرب و رضایت الهی شده و عمل به دستورات دینی است.
خطیب جمعه شیروان همچنین در پیش بودن دهه ولایت را مورد اشاره قرار داد و گفت: عید غدیر افضل اعیاد است که مسلمانان باید با هر وسیله و کمک برای بزرگداشت این روز بزرگ تلاش کنند.
وی همچنین از تدوین منشور وحدت هر چه بیشتر شرکت‌کنندگان در نماز جمعه مردم این شهرستان از سوی ستاد برگزاری نماز جمعه خبر داد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول