اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاد حوزه علمیه قم:

عید قربان بر مبنای آزمایش بنیان گذاشته شده است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: فلسفه عید قربان بر پایه آزمایش بنیان گذاشته شده است.

عید قربان بر مبنای آزمایش بنیان گذاشته شده است
عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک عید سعید قربان اظهار داشت: ماه ذی‌الحجه از مناسبت‌ها و فضیلت‌های فراوانی مانند ازدواج حضرت علی(ع) و زهرا(س)، روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر برخوردار است.
وی با بیان اینکه عید قربان یادآور جریان اسماعیل و ابراهیم است، گفت: مناسک حج یادگار حضرت ابراهیم(ع) است و خداوند حضرت ابراهیم(ع) را در برهه‌های مختلف زمانی آزمایش کرد.
استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در برابر فرمان خداوند مبنی بر قربانی اسماعیل سر تعظیم فرود آورد و بر هوای نفس خود غلبه کرد و به وسوسه‌های شیطان عمل نکرد.
وی ادامه داد: فلسفه عید قربان بر پایه آزمایش بنیان گذاشته شده و خداوند حضرت ابراهیم را پس از کسب فیض و موفقیت لقب خلیل نام گذارد چرا که از آزمایش‌های الهی با موفقیت خارج شد.
حسینی با اشاره به مقام و جایگاه حضرت ابراهیم(ع) گفت: آن حضرت به اندازه‌ای نزد خداوند دارای قرب و منزلت بود که خداوند مقام امامت را به وی عطا کرد.
وی بیان کرد: خداوند پس از امتحان ابراهیم به ایشان فرمودند که نسبت به قربانی کردن گوسفند اقدام کرده و اکنون قربانی کردن گوسفند جزو اعمال حج است.
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بزرگترین پیام نماز تشکر از خداوند است، گفت: با اقامه نماز در روز عید قربان مورد فضل، عطا و بخشش قرار گرفته و روزنی بر بخشش گناهان خود باز می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: نماز یکی از راه‌های مراجعه به پیشگاه خداوند است تا با توجه، خضوع و خشوع به گناهان اعتراف کرده و از خدا بخواهیم که از گناهان ما بگذرد.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول