اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

عید قربان روز ذبح تمنیات و هوای نفس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بجنورد با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان از این عید به عنوان روز ذبح تمنیات و هوای نفس یاد کرد.

عید قربان روز ذبح تمنیات و هوای نفس است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام مصطفی عبدالهی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان آیات و روایات پیرامون تصمیم انسان در برابر اوامر الهی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: همه پیروزی‌ها و کمالات در این سخن و این کلمه الهی نهفته است. میزان شخصیت ما به میزان تصمیم در برابر اوامر الهی است.
وی افزود: انسان گاهی در برابر تصمیم اوامر الهی به مرحله‌ای از کمال می‌رسد که جهان را متحول می‌کند و بالاترین ثروت انسان‌ها به میزان تصمیم او در برابر حق است.
وی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان گفت: عید قربان مجرای فیض الهی ، عنایت رحمان بر بندگان مؤمن و مطیع است. عید قربان در واقع رها شدن از تعلقات و ذبح کردن تمنیات در درگاه باری تعالی است.
خطیب موقت جمعه بجنورد با بیان اینکه عید قربان جلوه‌گاه تعبد و تسلیم بندگان مؤمن و باتقواست، گفت: هر چه شخصیت انسان بالاتر برود امتحان او نیز سخت‌تر و سنگین‌تر خواهد شد لذا باید به گونه‌ای در این آزمایش رفتار کرد تا از این امتحان موفق و سربلند بیرون آمد.
وی همچنین با تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم خاطرنشان کرد: بزرگداشت این روز بزرگ باید هر چه باشکوهتر برگزار شود. مهندسی ولایت و امامت امروز جهان را تکان داده است. هر پیروزی که امروز در کشورهای منطقه می‌بینیم ناشی از بیداری ملت‌ها علیه آمریکا در سایه هدایت‌های ولایت فقیه و امامت است.
حجت‌الاسلام عبدالهی اضافه کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی برای این عید بزرگ مسلمانان سنگ تمام بگذارند.
وی با اشاره به تهمت تروریست بودن ملت و مسئولان ایران از سوی آمریکا تصریح کرد: کارگزاران نظام جمهوری اسلامی پاک‌ترین و باتقواترین انسان‌ها هستند و دستور ترور شخصیت‌های سپاه پاسداران از سوی آمریکا نشان از وضعیت تروریست بودن استکبار و ترس این دولت از این نهاد مقدس در نظام جمهوری اسلامی است.
وی تأکید کرد: امروز اصلی‌ترین عامل تروریست و تروریست حکومت‌ها دولت آمریکاست.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول