اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه بندرعباس:

عید قربان فرصتی برای رهایی از اسارت نفس است

خبرگزاری فارس:امام جمعه بندرعباس گفت: عید قربان فرصتی برای تقویت ایمان و رهایی انسان از اسارت نفس است.

عید قربان فرصتی برای رهایی از اسارت نفس است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در عید قربان که یکی از اعیاد مهم برای مردم هرمزگان به شمار می‌رود و مردم این استان در این روز در برخی از نقاط حتی همانند اعیاد ملی لباس‌های نو نیز می‌پوشند و به دیدار آشنایان و فامیل می‌روند، نماز عید فطر در جای جای این استان برگزار شد.
هرمزگان از جهاتی و به دلیل زندگی و وجود پیروان مذهب تشیع و تسنن در کنار یکدیگر در امور مذهبی و نوع به جا آوردن اعمال دینی نیز در نوع خود جایگاه ویژه‌ای دارد چراکه در مناسبتی همانند عید قربان وحدت پیروان این مذاهب موضوعی است که قابل توجه و به گفته کارشناسان دینی و اجتماعی ارزشمند است.
امروز نیز مردم این خطه صبح روز عید قربان با حضور در مساجد ضمن قرائت دعا و توسل و راز و نیاز به درگاه الهی، نماز عید سعید قربان را با شکوه خاصی برگزار کردند.
به همین مناسبت نماز عید قربان با حضور آحاد مردم در شهر بندرعباس مرکز این استان ساحلی و در محل گلزار شهدا اقامه شد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در خطبه‌های نماز با تبریک عید سعید قربان به تمامی مسلمانان جهان، رهبر انقلاب و ملت ایران گفت: این عید، بزرگترین اعیاد اسلامی است و از مهمترین روزهای سال است.
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی افزود: این عید اعمال خاصی دارد که اقامه نماز، بر پایی مراسم دعا و قربانی کردن از جمله آن است.
وی اظهار امیدواری کرد: مردم در این روز با قربانی کردن گوسفند، شتر و گاو به مستمندان و نیازمندان کمک کنند و بتوانند از برکات این روز بزرگ بهره‌مند شوند.
امام جمعه بندرعباس همچنین بر نزدیکی دل‌های مومنین و بندگی در محضر خداوند متعال تاکید کرد و عید قربان را فرصتی برای تقویت ایمان و رهایی انسان از اسارت نفس برشمرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول