اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره اوقاف کردستان خبر داد:

شرکت یک هزار کردستانی در مسابقات قرآن کریم

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان از حضور یک هزار کردستانی در مرحله شهرستانی سی و چهارمین دوره از مسابقات قرآن کریم خبرداد.

شرکت یک هزار کردستانی در مسابقات قرآن کریم
محمود یوسفی در ‌‌گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: این مسابقات در رشته‌های مفاهیم تخصصی، حفظ یک جزء، حفظ 2.5 جزء، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل قرآن کریم برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: : شرکت کنند‌گان در این دوره از مسابقات در گروه سنی شکوفه‌ها زیر 16 سال و بزرگسال بالای 16 سال در دو بخش خواهران و برادران به رقابت می‌پردازند.
یوسفی ادامه داد: ثبت نام سی و چهارمین دوره مسابقات حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآن کریم تا 31 شهریور ماه سال جاری ادامه داشت که به دلیل بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها تا یکم آبان ماه جاری تمدید شد.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان خاطرنشان کرد: یک هزار نفر شامل 600خواهر و400برادر در این دوره با هم به رقابت خواهند پرداخت.
یوسفی عنوان کرد: این مسابقات در شهرستان‌های بانه، قروه، بیجار، مریوان و نیز در سنندج در تاریخ پنجم و ششم آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه از برترین‌های هر رشته تقدیر می‌شود، اعلام کرد: نفرات اول تا سوم هر کدام از رشته‌های مذکور به مسابقات استانی راه خواهند یافت.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان در ادامه افزود: برگزاری این مسابقات موجب رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم بین افراد جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان و همچنین بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم خواهد شد.
این مقام مسئول با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان دین اسلام تصریح کرد: انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم‌ترین حربه در برابر جنگ نرم دشمنان محسوب می‌شود.
معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه کردستان اضافه کرد: باید با استفاده از روش‌های مختلف زمینه جذب جوانان به قرآن و مانوس شدن آنان با این کتاب آسمانی را فراهم کنیم.
یوسفی با اشاره به تشویق نوجوانان به حفظ، قرائت و انس با قرآن یادآور شد: باید فرهنگ قرآن در جامعه ترویج شود، چراکه یکی از نیازهای ضروری امروز جامعه ما ترویج فرهنگ قرآنی است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول