اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

قیمت مواد پتروشیمی هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت مواد پتروشیمی هفته آینده توسط مسئولان ذی‌ربط تعیین تکلیف می‌شود.

قیمت مواد پتروشیمی هفته آینده تعیین تکلیف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حسین هاشمی ظهر امروز در حاشیه نمایشگاه صنعت، معدن، فلزات و مواد شوینده در محل سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی مشهد با بیان اینکه قیمت مواد پتروشیمی هفته آینده توسط مسئولان ذی‌ربط تعیین تکلیف می‌شود، اظهار داشت: چندی پیش نیز کارهایی در این رابطه توسط نمایندگان ملت در مجلس صورت گرفت اما به دلیل برخی مسائل به سرانجام نرسید.
وی افزود: تمام قیمت‌گذاری‌ها در این رابطه صورت گرفت اما با ورود محصولات پتروشیمی به بورس، دست واسطه‌ها تغییرات زیادی را در این قیمت‌ها می‌داد.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید مشکلات مالی را هر چه سریع‌تر برطرف کند، بیان کرد: از محل صندوق توسعه ملی تاکنون تنها یک هزار و 100 میلیارد تومان به بخش صنعت اختصاص پیدا کرده است.
وی این مقدار را سهمی بسیار ناچیز دانست و گفت: تنها 20 درصد رقم مورد انتظار در این ارتباط به بخش صنعت و معدن اختصاص پیدا کرده است.
هاشمی واردات بی‌اندازه کالاهای خارجی را به کشور امری نادرست در زمان حال برشمرد و تاکید کرد: از زمان ادغام دو وزارتخانه صنایع و معادن و بازرگانی و تشکیل وزراتخانه مشترک صنعت، معدن و تجارت دیگر هیچ بهانه‌ای برای عدم هماهنگی‌های لازم توجیه پذیر نیست.
وی با تاکید بر این مطلب که دیدگاه مقام معظم رهبری نیز بر همین اساس استوار است، عنوان کرد: ایشان نیز بر واردات کالاهای دارای توجیه تولید در داخل کشور تاکید دارند.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ادغام وزارتخانه‌های مربوطه نیز بر همین اساس و برای افزایش هماهنگی‌های لازم در امر تولید و تجارت صورت گرفت.
وی ابراز داشت: در گذشته این‌گونه مشکلات به دلیل عدم هماهنگی‌ها بین وزارت‌خانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی پیش می‌آمد که با ادغام دیگر نباید این موضوعات به چشم بخورد.
هاشمی ابراز امیدواری کرد: با این سیاست خوب و منطقی بتوان کارهای جامعی در حوزه تولید و صادرات انجام داد.
وی مسئله ادغام را موضوع دو سال گذشته نمایندگان مجلس در کمیسیون صنایع و معادن برشمرد و خاطر نشان کرد: تا به حال از درآمدهای نفتی رقم بسیار ناچیزی به بخش صنعت اختصاص پیدا می‌کرده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زمان حفر نخستین چاه نفت در ایران بیش از یک هزار و 100 میلیارد دلار تاکنون درآمد فروش این محصول بوده است گفت: با این حال تنها 25 میلیارد دلار به بخش صنعت اختصاص پیدا کرده است.
وی این میزان را حتی دو درصد درآمدهای نفتی هم ندانست و اعلام کرد: در صورت تامین اعتبارات بیشتر به این بخش شاهد تغییرات شگرفی در این حوزه خواهیم بود.
سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی فلزات، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی معدن، هفتمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ‌های تزئینی و  هفتمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات استخراج معدن، تخصصی صنایع لاستیک و پلاستیک و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تخصصی رنگ و رزین، پتروشیمی، پوشش‌های صنعتی، چسب، مواد شیمیایی و کامپوزیت‌ها تا 8 آبان از ساعت 16 الی 21 در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد واقع در انتهای بلوار وکیل‌آباد این شهر پذیرای متخصصان و علاقه‌مندان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول