اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در گفت‌و‌گو با فارس:

پتروشیمی زنجان توسط ایرانیها طراحی و ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با اشاره به اینکه بودجه مورد نیاز برای احداث شرکت پتروشیمی زنجان 700 میلیارد تومان است، گفت: پتروشیمی زنجان توسط ایرانیها طراحی و ساخته میشود.

پتروشیمی زنجان توسط ایرانیها طراحی و ساخته می‌شود
محمدرضا مرید شوشتری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه محصولات تولیدی پتروشیمی زنجان جزو محصولاتی با ارزش افزوده بالا محسوب می‌شود، اظهار داشت: احداث این کارخانه از مصوبات دور نخست سفر هیئت دولت به استان زنجان است.
وی افزود: پتروشیمی زنجان با محوریت شرکت نفت و مشارکت بخش خصوصی تاسیس می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با اشاره به اینکه دانش فنی آمونیاک از معروف‌ترین شرکت فعال در این زمینه خریداری شده است، تصریح کرد: 200 واحد تولید آمونیاک در دنیا با لیسانس شرکت مزبور فعالیت می‌کنند.
وی هزینه سرمایه‌گذاری برای تاسیس شرکت پتروشیمی زنجان را 700 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه دلاری این پروژه 400 میلیون دلار و مابقی آن ارزی است.
شوشتری با اشاره به اینکه برای پتروشیمی زنجان به عنوان نخستین پروژه‌ها افتتاح حساب ذخیره ارزی شده است، تصریح کرد: با دستور معاون رئیس جمهور افتتاح این حساب به بانک مرکزی ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: اگر ارز مورد نیاز این پروژه به موقع تامین شود، عملیات اجرایی شرکت پتروشیمی سرعت می‌گیرد.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با اشاره به اینکه منابع ریالی پتروشیمی زنجان به دو صورت آورده سهامداران و انتشار اوراق قرضه تامین می‌شود، افزود: 50 میلیارد تومان از اوراق قرضه مورد نیاز با ضمانت دولت منتشر شده است.
وی با بیان اینکه 200 میلیارد تومان اوراق قرضه برای پتروشیمی منتشر می‌شود، ادامه داد: 100 میلیارد تومان از این مقدار اوراق قرضه در سال جاری و بقیه نیز در سال آینده منتشر می‌شود.
شوشتری مبلغی که باید توسط سهامداران برای تکمیل پتروشیمی زنجان تامین شود را 120 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: 55 میلیارد تومان از این مبلغ تامین شده و بقیه نیز تامین می‌شود.
وی با اشاره به اینکه زمانی کارگران پتروشیمی نیز از خارج از کشور می‌آمدند، افزود: پتروشیمی زنجان توسط یک پیمانکار ایرانی طراحی و احداث می‌شود، که مایه افتخار است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان تصریح کرد: با وجود تحریم‌های سنگین اعمال شده، همه سفارش‌های داده شده به شرکای خارجی پذیرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه همه تلاش‌ها برای ساخت تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی زنجان در داخل انجام می‌شود، گفت: 150 میلیارد تومان از این تجهیزات در داخل کشور در حال ساخت است.
شوشتری تاکید کرد: بخشی از هزینه‌های تهیه کمپرسورهای واحدهای آمونیاک به شرکت زیمنس آلمان سفارش داده شده و اگر شرایط مساعد باشد تا چهار ماه آینده وارد ایران می‌شود.
وی با اشاره به اینکه همه نقشه‌های مهندسی پتروشیمی زنجان تهیه شده است، افزود: مراحل مهندسی این پروژه تا 52 درصد پیش رفته است.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان بر لزوم ساخته شدن یک جاده ارتباطی بین پروژه و شهر زنجان خبر داد و ادامه داد: تا یک سال آینده نیاز به رفت و آمد حدود 150 کامیون به پتروشیمی زنجان به وجود می‌آید و همین مسئله احداث این جاده از ضروریات محسوب می‌شود.
وی دسترسی به ارتباطات ریلی را از مزایای زنجان برای انتخاب شدن در احداث شرکت پتروشیمی برشمرد و بر ضرورت دسترسی این کارخانه به راه‌آهن تاکید کرد.
شوشتری از حل شدن موضوع بخش اعظم خدمات مورد نیاز در پتروشیمی زنجان خبر داد و گفت: شرکت‌‌های برق، آب و گاز با انعقاد قرارداد خدمات مورد نیاز این کارخانه را تامین می‌کنند.
وی اضافه کرد: یک شهرک صنعتی در کنار کارخانه پتروشیمی زنجان طراحی و عملیاتی می‌شود.
مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با اشاره به رفت ‌و آمد کامیون‌های فراوان به منظور انتقال محصولات پتروشیمی زنجان به اقصی نقاط ایران افزود: یک پایانه با ظرفیت 400 کامیون در مجاورت شرکت پتروشیمی زنجان احداث می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پتروشیمی زنجان بعد از تکمیل روزانه 3 هزار تن اوره تولید می‌کند، گفت: تولید اوره در سال در پتروشیمی زنجان به یک میلیون تن می‌رسد.
شوشتری تاکید کرد: پیشرفت پروژه پتروشیمی زنجان در حال حاضر 19 درصد است.
 
*حل مشکلات اشتغال ایجرود با راه‌اندازی پتروشیمی و سیمان خمسه
فرماندار ایجرود گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی و سیمان خمسه مشکل اساسی اشتغال شهرستان ایجرود و استان زنجان برطرف می‌شود.
باقر اکبر پور اظهار داشت: با بهره‌برداری از طرح‌های پتروشیمی و سیمان خمسه مشکل اساسی اشتغال شهرستان ایجرود و حتی استان زنجان رفع می‌شود. 
وی با اشاره به اهمیت این طرح‌ها افزود: باید جلسه پیگیری مشکلات صنایع شهرستان به منظور رفع مشکلات احتمالی هر سه ماه یکبار برگزار شود.
فرماندار ایجرود چهار بانده کردن جاده زنجان ـ بیجار را طرح‌های در حال اجرای ایجرود برشمرد و یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح مشکل حمل و نقل صنایع شهرستان ایجرود حل می‌شود.
وی تصریح کرد: برای تربیت کارآموزان مرتبط با صنایع سیمان‌، پتروشیمی و روی در آینده نزدیک این دروس در برنامه‌های مدارس فنی و حرفه‌ای و مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای زرین‌آباد گنجانده می‌شود.
اکبرپور تصریح کرد: بدین منظور برای توسعه مرکز فنی و حرفه‌ای ایجرود 10 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است‌.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول