اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همدان:

اصولگرایی واقعی با خدمت به نظام محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی دفتر همدان گفت: اصولگرایی واقعی در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی محقق می‌شود و اگر عده‌ای خود را همسو ولی منفک از این جریان می‌دانند تنها ادعای اصولگرایی را دارند.

اصولگرایی واقعی با خدمت به نظام محقق می‌شود
حیدرعلی بابایی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به رویکردهای جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در کشور اظهار داشت: طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر نبود حلقه اتصالی بین حاکمیت و مردم، جمعیت رهپویان با این هدف که خواسته‌ها و مطالبات آحاد مختلف مردم را به مسئولان رسانده و همچنین برنامه‌های دولت را با مردم در میان بگذارد، تشکیل شد.
وی با بیان اینکه واقع‌گرایی و حقیقت‌بینی از ویژگی‌های بارز جمعیت رهپویان به شمار می‌آید، افزود: جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی حفظ حقوق مردم و همچنین پویش آرمان‌های انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است.
دبیر جمعیت رهپویان همدان یادآور شد: انسجام این جمعیت در همدان به طور کامل انجام نشده است و هنوز در ابتدای راه قرار دارد.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیش رو بودن انتخابات و با توجه به چند وجهی بودن نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این تشکل به دنبال تصاحب کرسی‌های مجلس نیست بلکه با پایبندی به اصولگرایی و حفظ وحدت به دنبال تبیین آرمان‌های امام و مقابله با جریان‌ها و احزاب منحرف است.
بابایی با اشاره به قدرت‌طلبی و دنیا خواهی عده‌ای در دولت‌های گذشته تأکید کرد: در دوران اصلاحات به دلیل استقبال مردم از این جریان خطاهای بسیاری در کشور رخ داد و موجب تحمیل هزینه‌های گزافی به نظام و انقلاب شد.
وی خاطرنشان کرد: هدف از نمایندگی مجلس اگر خدمت باشد باید شیوه رسیدن به این هدف نیز همسو با شرع و قانون ترسیم شود و در غیر اینصورت نمی‌شود که انسان هدف مقدسی را ترسیم کند و سپس با راه کارهای متقلبانه درصدد رسیدن به آن هدف باشد.
دبیر جمعیت رهپویان همدان افزود: اصولگرایی واقعی در راستای خدمت به نظام جمهوری اسلامی محقق می‌شود و اگر عده‌ای خود را همسو ولی منفک از این جریان می‌دانند تنها ادعای اصولگرایی را دارند.
وی با تأکید بر لزوم وحدت همه اصولگرایان اذعان کرد: در حال حاضر فعالیت جامعه مدرسین روحانیت مبارز با محوریت آیت‌الله مهدوی کنی شرایط را برای وفاق اصولگرایان به خصوص در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراهم آورده است.

* اعتماد مردم به نظام در سطح بالایی است
بابایی بیان کرد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و شکل‌گیری فتنه در کشور دبیر کل جمعیت رهپویان در گفت‌وگویی چهار ساعته مبنی بر فعالیت جریان انحرافی در بدنه دولت دهم خطاب به رئیس جمهور تذکراتی را ارائه داد اما به دلیل بی‌توجهی و وابسته خواندن دبیرکل جمعیت به جریانی خاص توسط رئیس جمهور و همچنین نادیده گرفته شدن تذکرات دلسوزان نظام هم‌اکنون شاهد ورود این جریان در مسائل مختلف کشور هستیم.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه نباید رأی مردم در انتخابات تزئینی باشد، افزود: چنین افرادی اعتماد خود را در بین مردم از دست داده‌اند و با طرح چنین مسائلی علاوه بر ایجاد شبهه در انتخابات تنها به دنبال بازسازی چهره خود در اذهان عمومی مردم هستند.
دبیر جمعیت رهپویان همدان با تأکید بر اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی مساوی با هیچ فردی نیست، اظهار کرد: اعتماد مردم نسبت به نظام در سطح بالایی قرار دارد چراکه انجام کارهای بزرگ در کشور نظیر هدفمندسازی یارانه‌ها با تکیه بر پشتوانه عظیم مردمی صورت گرفته است.

* مدیریت ارشد استان به دنبال پاسخگویی به مردم باشد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت مدیریتی استان تصریح کرد: مدیریت ارشد استان باید به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای اعتماد مردم به نظام را با خدمات‌رسانی بالاتر و همچنین پاسخگویی بهتر به آنان بالا ببرد.
بابایی با اشاره به نامه مشهور به 13 استاندار گفت: جمعیت رهپویان همدان بر حسب وظیفه به عنوان نخستین افراد معترض مواضع خود را درست و روشن به استاندار اعلام و ایشان نیز به طور تلویحی اذعان به اشتباه خود کرد اما در نهایت با عدم موضع‌گیری شفاف و پس نگرفتن امضای استاندار همدان و استاندار فارس مواجه شدیم.
دبیر جمعیت رهپویان همدان با بیان اینکه خدمت به مردم مدیر بومی یا غیر بومی را نمی‌شناسد، اضافه کرد: اگر مسئولی نوکری مردم را مدنظر قرار دهد، به مراتب افرادی را در مسند مدیریت می‌نشاند که خادم مردم، شجاع، دلسوز و دل‌پاک باشند.

* ملاقات مردمی کار کوچکی است که باید انجام شود
بابایی اضافه کرد: انتظار می‌رود که مدیران استان نسبت به ارتقای فرهنگی جامعه با استفاده از اعتبار و امکانات دولتی اقدام مناسب را انجام داده و با حضور در کنار مردم به این مهم جامه عمل بپوشانند.
وی با بیان اینکه مدیر ارشد استان حضور سر زده به زیر مجموعه‌های خود را باید در دستور کار قرار دهد، اظهار کرد: ملاقات عمومی و پذیرفتن مردم کار بسیار کوچکی است که یک استاندار می‌تواند انجام دهد.

* مدیران فرهنگی تفاوت اخلاق و ابتذال را در جشنواره‌های کودک درک کنند
وی افزود: با استفاده از ظرفیت هنر می‌توان اخلاق، معنویت و ادب اسلامی را به عموم مردم به خصوص کودکان و نوجوانان انتقال داد و متولیان این امر نیز باید ضمن دفاع از اجرای جشنواره‌ها مانع جلوگیری از ابتذال و عامل ارائه ارزش‌های دینی با استفاده از این فرصت‌ها باشند.
بابایی گفت: البته آنچه که در جشنواره فیلم کودک رخ داد و صدای منتقدان را به لحاظ بی‌بند و باری و ابتذال عده‌ای درآورد ناشی از غفلت بود و عمدی در این مسئله وجود نداشت.
وی در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر توجه به غنی کردن محتوای جشنواره خاطرنشان کرد: ذات هنر و جشنواره بد نیست اما نکته مهم پالایش و اجرای برنامه‌ها طبق موازین اخلاقی و دینی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول