اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان جنوبی خبر داد:

کاهش 3 درصدی طلاق در خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت‌احوال خراسان جنوبی از کاهش سه درصدی طلاق در نیمه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد.

کاهش 3 درصدی طلاق در خراسان جنوبی
علی پورحسین امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری تعداد 435 واقعه طلاق به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.12 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: برابر آمار طلاق‌های ثبت شده حدود 69.20 درصد طلاق‌ها در مناطق شهری و 30.80 درصد آنها در مناطق روستایی به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: در سال جاری بیشترین طلاق ثبت شده مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال با رقم 152 واقعه بوده است.
پورحسین گفت: همچنین بیشترین طلاق ثبت شده زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال با رقم 135 واقعه بوده است.
وی اذعان داشت: در این فاصله زمانی بیشترین درصد طلاق‌های ثبت شده با رقم 11 درصد مربوط به زوج‌هایی است که هم سن هستند و اقدام به جدایی کرده‌اند.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود 53 درصد از طلاق‌های ثبت شده استان در سال جاری مربوط به زوجینی است که صفر تا پنج سال اختلاف سن داشته‌اند.
پورحسین افزود: در 50 درصد از طلاق‌های ثبت شده، طول زندگی مشترک بین زوجین کمتر از چهار سال بوده به طوری که 11 درصد از طلاق‌های ثبتی، زوجین دارای زندگی مشترک کمتر از یک سال، 16 درصد دارای زندگی مشترک بین یک تا دو سال، 12 درصد دارای زندگی مشترک بین دو تا سه سال و 11 درصد داری زندگی مشترک بین سه تا چهار سال بوده است.
وی با اشاره به میانگین سن طلاق در استان گفت: در نیمه نخست سال جاری با توجه به وقایع طلاق ثبت شده میانگین سن طلاق مردان و زنان در خراسان جنوبی به ترتیب برابر با 32.9 درصد و 27.1 درصد است.
مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق یادآور شد: این شاخص تعداد ازدواج‌های ثبت شده در برابر هر یک طلاق ثبت شده را بیان می‌کند به طوری که در هفت ماه نخست سال جاری این نسبت در استان حدودا 14 است یعنی در برابر هر 14 واقعه ازدواج، یک واقعه طلاق به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول