اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در چهارمحال و بختیاری؛

42 هزار کودک زیر پوشش تنبلی چشم قرار می‌گیرند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: با اجرای طرح تنبلی چشم در این استان 42 هزار کودک سه تا شش سال در استان تحت پوشش طرح تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

42 هزار کودک زیر پوشش تنبلی چشم قرار می‌گیرند
اشرف عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با اجرای یک تست ساده که در پایگاه‌های سنجش صورت می‌گیرد کودکان سالم از کودکان مشکوک به تنبلی چشم تشخیص داده می‎شوند.
وی افزود: برهمین اساس با ارجاع به مراحل بعدی و چشم پزشک، سالم یا بیمار بودن قطعی چشم کودک تأیید می‎شود.
عسگری با بیان اینکه در سال گذشته 76 درصد از کودکان جامعه هدف مورد معاینه طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند، گفت: پیش‌بینی می‎شود امسال 90 درصد کودکان این استان مورد معاینه طرح غربالگری بینایی قرار بگیرند.
معاون پیشگیری سازمان بهزیستی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه خانواده‌ها می‌توانند در طول سال معاینات طرح تنبلی چشم کودکان را انجام دهند، گفت: مهدهای کودک استان پایگاه دائم طرح سنجش تنبلی چشم از جمله مراکز فعال در راستای معاینه چشم کودکان هستند.
وی از معاینه چشم بیش از 41 هزار و 406 کودک در سراسر این استان در سال گذشته خبر داد و افزود: از این تعداد کودک زیر شش سال بیش از 3 هزار و 558 کودک مشکوک به مشکلات بینایی شناسایی شد که در راستای بینایی سنجی به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.
عسگری تصریح کرد: از بین این تعداد کودک مشکوک به مشکلات بینایی بیش از یک هزار و 987 کودک مبتلا به انواع اختلالات بینایی، آمبیلیوبی، عیوب انکساری و انحراف چشم تشخیص داده شدند.
وی با بیان اینکه طرح پیشگیری از تنبلی چشم در 278 مهدکودک این استان اجرا می‎شود، افزود: خانواده‌ها می‎توانند فرزندان یک تا شش سال خود را به پایگاه بینایی سنجی به‌منظور تشخیص تنبلی چشم ارجاع دهند.
عسگری خاطرنشان کرد: امسال در زمان اجرای طرح تنبلی چشم در سطح استان چهار بینایی سنج و دو چشم پزشک با این طرح همکاری می‌کنند.
طرح غربالگری بینایی سنجی از اوایل آبان ماه آغاز و تا 15 آذرماه به‌مدت 45 روز در این استان اجرا می‎شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول