اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای مراسم نمادین؛

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدکودک‌های یزد

خبرگزاری فارس: طرح پیشگیری از تنبلی چشم از امروز با اجرای مراسم نمادین و ویژه‌ای با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد در مهدکودک‌های این استان آغاز شد.

آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم در مهدکودک‌های یزد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، معاون سیاسی امنیتی استاندار پیش از ظهر امروز در مراسم به صدا درآوردن زنگ پیشگیری از تنبلی چشم در یکی از مهدکودک‌های یزد با اشاره به اهمیت این طرح اظهار داشت: آگاه کردن افکار عمومی بسیار مهم است و باید به گونه‌ای اطلاع‌رسانی در مورد اجرای این طرح صورت گیرد که استقبال عمومی نسبت به این طرح مهم صورت گیرد.
غلامحسین دشتی آمادگی استانداری برای هماهنگی تمام دستگاه‌های استان برای دست یافتن به پوشش صد درصدی در این طرح را اعلام کرد و افزود: این طرح به علت اهمیتی که دارد باید به صورت جامع دیده شود و تمام تلاش خود را برای دست یافتن به پوشش حداکثری کودکان سه تا شش سال به کار گیریم.
مدیرکل بهزیستی استان نیز در این مراسم با اشاره به نعمت بزرگ بینایی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین علل کم‌بینایی یا نابینایی در انسان‌ها، تنبلی چشم در دوران کودکی است که با تشخیص به موقع و درمان آن می‌توانیم از نابینا شدن یک انسان جلوگیری کنیم.
محمدحسین رحیمی‌نسب از آغاز طرح پیشگیری از تنبلی چشم از دیروز به طور نمادین و از امروز به طور رسمی خبر داد و افزود: این طرح به مدت یک‌ماه در استان یزد همزمان با سراسر کشور اجرا می‌شود.
وی با اشاره به همکاری خوب اداره کل آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پژشکی، از آمادگی 350 پایگاه سنجش بینایی در سراسر استان برای پذیرش کودکان سه تا شش ساله خبر داد.
وی تعداد کودکان معاینه شده در سال 89 را 36هزار و 500 نفر اعلام کرد و از شناسایی 373 مورد کودک دارای تنبلی چشم خبر داد.
رحیمی‌نسب عنوان کرد: در عین حال بیش از 18هزار کودک واجد شرایط در این طرح شرکت نکردند.
وی تاکید کرد: طبق آمار پیش‌بینی می‌شود حداقل 150 کودک مبتلا به مشکلات بینایی در استان از سال قبل شناسایی نشده باشند و امیدواریم با همکاری رسانه‌ها، اطلاع‌رسانی کاملی در این زمینه انجام شود و پوشش طرح را نسبت به سال گذشته افزایش دهیم.
رحیمی‌نسب، معاینه چشم کودکان در سنین زیر شش سال را مهم دانست و افزود: یک کودک باید تا قبل از شش سالگی، حداقل سه مرتبه مورد معاینه قرار گیرد و این امر بیانگر این است که اگر کودکی در سال گذشته معاینه شده است، امسال نیز باید معاینه شود.
وی از مشارکت خوب موسسات خیریه و خیران در سال گذشته خبر داد و از نگاه پیشگیرانه‌ای که خیران استان دارند، قدردانی کرد.
رحیمی‌نسب خاطرنشان کرد: این طرح به صورت رایگان در تمام مهدکودک‌های زیر پوشش بهزیستی تا پایان آبان‌ماه سال جاری اجرا می‌شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول