اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کرمان آغاز شد

خبرگزاری فارس: همزمان با سراسر کشور طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کرمان آغاز شد.

طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کرمان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، طرح پیشگیری از تنبلی چشم پیش از ظهر امروز به صورت نمادین در مهد کودک اختر با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان آغاز شد.
رضا عباسی مدیر‌کل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اهمیت اجرای این طرح در سراسر کشور گفت‌: اجرای این طرح کمک می‌کند تا از نابینایی افرادی که دچار مشکل بینایی هستند و از آن اطلاعی ندارند جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته با وجود 168 هزار کودک سه تا شش سال در استان کرمان، 96 هزار و 34 نفر مورد معاینه قرار گرفتند، افزود: پیش‌بینی ما برای سال جاری این است که حدود 80 درصد کودکان سه تا شش سال در این طرح مورد معاینه بینایی‌سنجی قرار گیرند.
عباسی تعداد پایگاه‌های بینایی‌سنجی در سراسر استان کرمان را 2 هزار و 500 پایگاه عنوان کرد و اظهار داشت‌: این طرح در تمام‌ مهد‌های کودک‌، آمادگی‌های مدارس دولتی و غیر‌دولتی تحت نظارت آموزش و پرورش و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در خانه‌های بهداشت سراسر استان اجرا می‌شود.
وی زمان اجرای این طرح را از اول تا پایان آبان ماه جاری اعلام کرد و گفت‌: در سال گذشته 7 هزار و 581 نفر مشکوک به تنبلی چشم شناخته شدند که در نهایت پس از معاینه توسط اپتومتریست و چشم پزشک یک‌هزار و 815 نفر عیوب انکساری‌، 91 نفر استرابیسم‌، 47 نفر بیماری‌های چشمی و 291 نفر آمبلیوپ شناخته شدند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول