اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه:

263 کودک کرمانشاهی مبتلا به تنبلی چشم هستند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: در سال 89‌، 49‌ هزار و 400 کودک معاینه شده‌اند که از این تعداد 263 کودک مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده و تحت درمان هستند و تعداد 3 هزار و 458 کودک مشکوک تشخیص داده شده‌اند.

263 کودک کرمانشاهی مبتلا به تنبلی چشم هستند
عبدالرضا میرزائیان در گفت‌وگو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در راستای پیشگیری از معلولیت کم‌بینایی و نابینایی در کودکان 3 و 6 ساله انجام می‌پذیرد.
 
* حداکثر رشد مرکز بینایی تا 3 سالگی است
وی با اشاره به رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز ادامه داد: از دوران جنینی تا حدود 10 سالگی مرکز بینایی در مغز رشد و تکامل پیدا می‌کند اما حداکثر رشد آنها تا 3 سالگی است، تکامل دستگاه بینایی‌؛ در این دوران دید واضح و کامل است.
مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه اضافه کرد: اشکال دید کودک‌، قبل از 5 سالگی تشخیص داده می‌شود و باید تحت درمان قرار ‌گیرد، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد با درمان به موقع بینایی کامل به دست می‌آید، بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر 5 سالگی است.
 
* تنبلی چشم هیچ علامتی ندارد
وی خاطر‌نشان کرد: با انجام یک تست ساده که در پایگاه‌های سنجش بینایی انجام می‌گیرد یک کودک سالم یا مشکوک تشخیص داده می‌شود.
میرزائیان ادامه داد: با ارجاع به مراحل بعدی توسط اپتومتریست و چشم پزشک، سالم یا بیمار بودن قطعی چشم کودک تایید می‌شود و به مرحله درمان می‌رسد تنبلی چشم هیچ علامتی ندارد و شکایتی از طرف کودک ایجاد نمی‌کند.
وی با توصیه به خانواده‌ها تصریح کرد: والدین با دیدن هر نوع اختلال بینایی، ظاهر غیرطبیعی چشم مانند مردمک سفید‌، قرمزی چشم و حوادث چشمی کودک خود را نزد بینایی سنج ببرند یا به پزشک مراجعه کنند.
میرزائیان افزود: در سال 89‌، 49‌هزار و 400 کودک معاینه شده‌اند که از این تعداد 263 کودک مبتلا به تنبلی چشم تشخیص داده شده و تحت درمان هستند و تعداد 3 ‌هزار و 458 کودک مشکوک تشخیص داده شده‌اند.
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 51 هزار کودک تحت معاینه قرار گیرند تا به آمار 98 درصد دسترسی پیدا کنیم.
مدیر‌کل بهزیستی استان کرمانشاه در پایان گفت: مهدهای کودک‌ خصوصی‌، مدارس داری پیش دبستانی، خانه‌های بهداشت و پایگا‌ه‌های سلامت اجتماعی در سطح استان کرمانشاه از جمله مراکز فعال برای معاینه چشم هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول