اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا انجام می‌شود؛

برگزاری دعای عرفه در حاشیه زاینده‌رود خشک اصفهان

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: دعای عرفه امسال، فردا ساعت 14 در حاشیه خشک زاینده‌رود و ضلع شرقی 33 پل اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری دعای عرفه در حاشیه زاینده‌رود خشک اصفهان
حبیب‌الله تحویل‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد برگزاری دعای روح‌بخش عرفه اظهار داشت: یکی از مکان‌های برگزاری دعای عرفه استان اصفهان با برپا داشتن 120 خیمه در حاشیه زاینده‌رود و در بستر خشک رودخانه تهی از آب برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه دعای عرفه سال‌های گذشته در فضای باز کوه صفه و باغ رضوان برگزار می‌شد، ادامه داد: به دلیل سردی هوا در صفه و مکروه دانستن برخی برای اقامه نماز در آرامگاه باغ رضوان امسال درصدد برگزاری آن در حاشیه زاینده‌رود شدیم.
معاون فرهنگی شهرداری اصفهان اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه دعای عرفه در فضایی غیر از مکان‌های سرپوشیده تکایا و مساجد باشد، با برپایی خیمه‌هایی در فضای شهری این حال و هوا در سطح شهر نیز منتقل شود.
وی با اشاره به اینکه دعای عرفه یادآور مظلومیت امام حسین (ع) در صحرای کربلا است، تصریح کرد: انتظار داریم به برکت برگزاری دعای مردم در روز عرفه زاینده‌رود خشک دوباره پر آب شود.
تحویل‌پور افزود: این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام نیلی‌پور و مداحی میرباقری و یزد خواستی است، دل عاشقان را به سوی صحرای عرفات می‌برد.
وی با اشاره به سرویس‌دهی اتوبوس‌های شهری به شهروندان در 10 نقطه از شهر تاکید کرد: مسئولان همواره به دنبال تأمین رفاه حال مردم هستند و در حال حاضر هماهنگی‌های لازم با سرویس حمل و نقل عمومی به منظور حضور شهروندان در دعای عرفه صورت گرفته است.
این 120 خیمه در مساحتی بالغ بر 15هزار متر مربع  در بستر زاینده‌رود برپا می‌شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول