اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 91؛

کشتارگاه صنعتی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم از بهره‌برداری از کشتارگاه صنعتی استان قم تا پایان سال 91 خبر داد.

کشتارگاه صنعتی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری نمایشگاه سالنمای خدمت، محرم رازقی‌منش با اشاره به آغاز احداث کشتارگاه صنعتی استان قم از سال 90 اظهار کرد: 100 میلیارد ریال برای احداث این کشتارگاه اعتبار نیاز است که این میزان شامل 60 میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی، 20 میلیارد ریال اعتبار مصوب سفر رهبری و 20 میلیارد اعتبار بخش خصوصی است.
وی خاطرنشان کرد: استان قم دارای یک کشتارگاه نیمه صنعتی در بخش شاه جمال بود که به دلیل واقع شدن در داخل شهر از مشکلات بهداشتی برخوردار است که دولت و استانداری به دلیل مشکلات موجود درنظر داشتند این کشتارگاه را به مکانی دیگر انتقال دهند.
معاون مدیریت امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به اهداف پروژه احداث کشتارگاه صنعتی گفت: ساخت کشتارگاه مکانیزه صنعتی مطابق با استانداردهای بهداشتی برای تامین گوشت قرمز استان، بهداشت محیط، انتقال کشتارگاه قم از داخل به حومه شهر، بسته‌بندی مکانیزه گوشت، جلوگیری از صادرات دام زنده استان و ایجاد بستر مناسب برای صادرات گوشت بسته‌بندی به خارج استان از جمله اهداف این پروژه محسوب می‌شود.
وی بیان کرد: این کشتارگاه از ظرفیت کشتار 100 راس دام سنگین و هزار راس دام سبک در یک شیفت کاری با اشتغال‌زایی 84 نفر برخوردار است.
رازقی‌منش عنوان کرد: این پروژه در کیلومتر هفت جاده گازران قم واقع شده و شرکت نهاده‌های دامی جاهد مجری این طرح است.
وی در پایان گفت: با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی استان قم انتظار می‌رود این پروژه تا پایان سال 91 به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول