اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دامپزشکی استان اردبیل:

رغبتی به ایجاد کشتارگاه صنعتی در جنوب اردبیل وجود ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: در جنوب استان اردبیل سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری رغبتی برای احداث کشتارگاه صنعتی ندارند.

رغبتی به ایجاد کشتارگاه صنعتی در جنوب اردبیل وجود ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات کشتارگاه صنعتی خلخال اظهار داشت: ما در شمال استان و شهرستان پارس‌آباد به زودی شاهد راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی می‌باشیم در حالی که در شهرستان خلخال به جهت کشتار کم و پراکندگی روستاها و موقعیت جغرافیایی رغبتی از سوی سرمایه‌گذاران برای این کار دیده نمی‌شود.
وی از تعطیلی کشتارگاه‌های همجوار مرکز استان به دلیل تأمین گوشت مورد نیاز آنها از کشتارگاه صنعتی اردبیل خبر داد و تصریح کرد: ما همچنان در برخی از شهرستان‌ها به لحاظ نبود امکانات و رغبت برای سرمایه‌گذاری امکان تأمین گوشت از کشتارگاه نداریم و مجبور هستیم کشتار آنها را به طریق دیگر و با نظارت‌های مستمر تأمین کنیم.
صالحی خاطر نشان کرد: با توجه به آیین‌نامه استخدامی امسال با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، قرار است چهار نفر نیروی انسانی به مجموع نیروهای دامپزشکی استان اضافه شود.
این مسئول اضافه کرد: این نیروها شامل یک کارشناس برای شبکه دامپزشکی گرمی، یک حسابدار و یک کاردان دامپزشکی برای شبکه دامپزشکی کوثر و همچنین یک کاردان دامپزشکی برای شهرستان خلخال است که مراحل استخدامی آنها در حال انجام است.
وی به موفقیت مجموعه دامپزشکی خلخال به عنوان مجموعه‌ای موفق و مدیریت نمونه اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان خلخال به لحاظ کوهستانی و پراکندگی جمعیت و دور بودن روستاها در حوزه کشتارگاه پیشرفت مطلوبی نداشته است.
به گزارش فارس، سرپرست دامپزشکی استان اردبیل گفت: امسال با توجه به قول مساعد مسئولان کشوری از لحاظ نیروی انسانی و کمبود تجهیزات خودرویی شبکه دامپزشکی شهرستان خلخال تقویت می‌شود.
وی از برخورد با عرضه‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی و کشتارهای محلی خبر داد و افزود: ما با تمام توان در مقابل این سودجویی‌ها می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم سلامت مردم جامعه دچار خدشه شود.
صالحی گفت: تلاش ما بر این است که از نیروهای بومی در جذب نیرو استفاده کنیم چرا که در جذب نیروی غیربومی انرژی زیادی از واحد برای جابه‌جایی، اسکان و سایر نیازمندی‌ها صرف می‌شود.
وی در مورد کشتارگاه اردبیل نیز اظهار داشت: کشتارگاه اردبیل صنعتی بوده و به لحاظ حجم کشتار این واحد صنعتی نیز با مشکلات مالی مواجه است.
صالحی استفاده از گوشت سالم و بهداشتی را رسالت اصلی این مجموعه اعلام کرد و گفت: ما برای بهبود خدمات در روستاها و شهرها تلاش می‌کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار شهرستان خلخال نیز در این جلسه این شهرستان را فاقد کشتارگاه صنعتی توصیف کرد و خواستار تقویت نیروی انسانی و تجهیزات خودرویی شبکه دامپزشکی خلخال شد.
ذبیح‌الله عبداللهی تصریح کرد: کشتارگاه فعلی خلخال به شکل سنتی اداره می‌شود و فاقد هرگونه امکانات از قبیل سپتیک، محل نگهداری دام و سردخانه می‌باشد.
وی نبود کشتارگاه را یکی از مشکلات و معضلات در رونق گرفتن کشتارهای سنتی و خانگی توصیف کرد و اظهار داشت: در بخش‌های شهرستان نیز کشتارگاه‌ها به صورت سنتی اداره می‌شود و فقط گوشت پس از کشتار معاینه می‌شود.
عبداللهی ضرورت نظارت بر دام قبل از کشتار را با هدف ارتقای سلامتی مردم ضروری توصیف کرد و ادامه داد: انتظار می‌رود دامپزشکان گوشت و فرآورده‌های دامی مورد استفاده مردم را دقیق و بهداشتی مورد معاینه و توجه قرار دهند.
فرماندار شهرستان خلخال در پایان به گستردگی بیماری‌های مشترک دام و طیور اشاره کرد و گفت: در این زمینه پیشگیری گام اول و اصلی‌ترین حرکت است.‌
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول