اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فرماندار شادگان:

روز فرهنگ عمومی فرصت بهره‌مندی از ارزش‌هاست

خبرگزاری فارس: فرماندار شادگان گفت: روز فرهنگ عمومی فرصت مغتنم بهره‌‌مندی از ارزش‌هاست.

روز فرهنگ عمومی فرصت بهره‌مندی از ارزش‌هاست
سعید فیوضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان به مناسبت سالروز فرهنگ عمومی و اهمیت این روز بزرگ اظهار داشت: فرهنگ واژه آشکار و پنهانی است که سخت در پس پرده ابهام قرار دارد.
وی افزود: فرهنگ ماهیتی به شدت پیچیده، نامتعین و سیال دارد به‌همین منظور است که کوشش دانشمندان برای رسیدن به یک تعریف جامع و همه‌پسند از آن تقریباً به امری محال تبدیل شده و همچنان در حد یک آرزو باقی مانده است.
فرماندار شادگان تصریح کرد: چهاردهم آبان‌ماه که از طرف شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان روز فرهنگ عمومی معرفی شده فرصت مغتنمی برای بازخوانی پرونده فرهنگ و فرهنگ عمومی است.
وی با بیان اینکه پرونده فرهنگ عمومی هیچ‌گاه بسته نشده نخواهد شد، گفت: فرهنگ عمومی شبکه بهم تنیده‌، قدرتمند و مؤثر از دانش‌ها، گرایش‌ها و منش‌های عمومی جامعه است که در عین ابهام و نامرئی بودن، وجود و حضورش در جامعه احساس شده و با قدرت خویش در سرتاسر زندگی، ما را تابع خود می‌سازد.
فیوضی اضافه کرد: حوزه فرهنگ شامل حوزه فرهنگ تخصصی یا آموزش و حوزه فرهنگ عمومی است.
وی با بیان اینکه بی‌شک فرهنگ عمومی چنان قدرتمند است که همه ابعاد وجود اجتماع و فرد را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، گفت: این نیروی قدرتمند در سه سطح فرد،‌ خانواده و اجتماع نقش بی‌بدیلی دارد.
فرماندار شادگان در ادامه به نقش شورای فرهنگ عمومی در جامعه اشاره کرد و افزود: در واقع شورای فرهنگ عمومی مکانی است که با ایجاد وحدت رویه و هماهنگی فرهنگی در بین دستگاه‌های مختلف و با تکیه بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگی اسلامی نظرات افراد عضو؛ که به عنوان کارشناسان ارشد حضور دارند، باعث همسویی و عدم مغایرت طرح‌ها و برنامه‌های مرتبط با فرهنگ عمومی در سطح جامعه می‌شود.
وی از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ را بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی که در جامعه شهری و روستایی آن محل و ارائه راهکارهای مناسب برای حل آن معضلات است عنوان کرد و گفت: تلاش برای حذف سنت‌های غلط و تشویق مردم بر حفظ و تقویت ارزش‌های دینی، انقلاب اسلامی و فرهنگی شهرستان، برنامه‌ریزی به‌منظور هماهنگی و همسو کردن دستگاه‌ها، نهادها، مراکز و مؤسسات دولتی و غیردولتی در شهرستان برای فعالیت در زمینه‌های فرهنگی از جمله برنامه‌های در دستور کار این شوراست.
فیوضی با اشاره به دیگر اقدامات و برنامه‌های اجرایی این شورا گفت: اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی شهرستان، بررسی زمینه‌ها یا آثار فرهنگی مرتبط بر سیاست‌ها و اجرای طرح و برنامه‌های اقتصادی، اجتماعی در شهرستان به‌منظور اطمینان از همسویی و عدم‌مغایرت آنها با اصول سیاست فرهنگی کشور و استان و ابلاغ نتیجه به دستگاه‌های اجرایی شهرستان، طرح و بررسی سیاست‌های فرهنگی ابلاغی از مرکز استان و کشور و پیگیری مصوبات شورای فرهنگی و شورای عالی انقلاب فرهنگی در سطح شهرستان از دیگر برنامه‌های اجرایی شورای فرهنگ عمومی در منطقه است.
وی گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی مستمر که بتواند جریان فرهنگی را شکل دهد در صیانت از فرهنگ عمومی و جلوگیری از آماج تهاجم فرهنگی نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول