اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل ارشاد گلستان:

فرهنگ عمومی مدافع حیات انسان است

خبرگزاری فارس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: فرهنگ عمومی مدافع حیات انسان و موجب پایبندی جامعه است.

فرهنگ عمومی مدافع حیات انسان است
غلامرضا منتظری با گرامیداشت روز شورای عمومی فرهنگی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: بر اساس تشخیص شورای انقلاب فرهنگی مقرر شد تا شورای فرهنگ عمومی شکل گیرد تا این مسئله به شکلی جدی‎تر در استان‎ها و شهرهای کشور دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه تا همت نکنیم عادت زیبا تکثیر نخواهد شد، افزود: شورای فرهنگ عمومی ماموریت دارد تا تغییر رفتار اجتماعی را بر اساس مسائل دینی دنبال کند و این کار را از خانواده‎ها شروع می‎کند چرا که خانواده نقش اساسی در این مسئله ایفا می‎کند.
منتظری فرهنگ را عنصری از جامعه انسانی برشمرد و بیان داشت: تمام جامعه انسانی دارای فرهنگ هستند حتی جامعه بربر نیز فرهنگ خاص خودشان را دارند اما فرهنگی برای جامعه و افراد آن موثر است که ریشه در اخلاق داشته باشد.
این مسئول فرهنگ دینی را غنی‎ترین فرهنگ خواند و افزود: فرهنگ اسلامی به انسان حیات دوباره می‌بخشد و اساس خوشبختی جامعه را فراهم می‎سازد.
مدیر کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: اندیشه امام خمینی (ره) قبل از هر توسعه‌ای به توسعه فرهنگی تاکید دارد چرا که فرهنگ برای جامعه به مثابه اکسیژن است و حیات بخش و نشاط آور می باشد.
وی با بیان اینکه فرهنگ به دو شکل تخصصی و عمومی در جامعه رواج دارد، یادآور شد: آنچه در مدرسه و دانشگاه‎ها وجود دارد فرهنگ تخصصی و آنچه که برآمده از سنن و آداب جامعه می‎باشد فرهنگ عمومی است.
منتظری اذعان داشت: فرهنگ عمومی مخاطب خاصی ندارد و آینه شخصیت اجتماعی افراد قلمداد می‌شود و در مورد هر جامعه بر مبنای فرهنگ عمومی رایج در بین مردمان آن جامعه قضاوت می‎کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول