اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گناباد:

شورای فرهنگ عمومی عهده‌دار سیاست‌گذاری فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه گناباد گفت: شورای فرهنگ عمومی وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بر عهده دارد و با شناخت وضع فرهنگ عمومی می‌کوشد مشکلات این حوزه را برطرف کند.

شورای فرهنگ عمومی عهده‌دار سیاست‌گذاری فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی بزرگداشت فرهنگ عمومی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد برگزار شد، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با مصوبه عالی‌ترین نهاد تصمیم‌گیری در مسائل فرهنگی کشور یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده و نهادی متعلق به همه دستگاه‌ها، سازمان‌ها و موسسات است.
وی افزود: این شورا وظیفه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر فرهنگ عمومی جامعه را بر عهده دارد و با شناخت وضع فرهنگ عمومی می‌کوشد مشکلات این حوزه را برطرف و نواقص را اصلاح و شرایط را ارتقا بخشد.
وی ادامه داد: بررسی معضلات و ویژگی‌های فرهنگی در جامعه شهری و روستایی و ارائه راهکارهای مناسب برای برطرف کردن معضلات، تلاش برای حذف سنت‌های غلط رایج و تشویق مردم در حفظ و تقویت ارزش‌های دینی، مذهبی و فرهنگی منطقه، ارائه برنامه مدون و همسو برای هماهنگ کردن دستگاه‌ها و مراکز و موسسات و ارائه گزارش سالانه از وضع فرهنگ عمومی شهرستان و ایجاد زمینه همکاری با سایر شهرستان‌ها، بررسی آثار فرهنگی طرح‌ها و استفاده از شیوه‌های تشویقی و نظارتی در شهرستان برای اعتلای فرهنگ عمومی از جمله وظایف شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.
صادقی‌نسب در ادامه با اشاره به بحث موسیقی گفت: موسیقی هم می‌تواند مبتذل و هم برگرفته از نمادهای غربی باشد که مبتذل است به طوریکه برخی موسیقی‌ها غربی نیست ولی مبتذل است که رد می‌شود.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بحث مهندسی فرهنگی را مطرح کردند که انجام نشد و حرف رهبری روی زمین ماند ولی در حال حاضر حوزه‌های مختلفی مانند کانون قران و عترت، کانون نهج‌البلاغه، کانون‌های فرهنگی و در حوزه‌های علمیه این کار را انجام می‌دهند ولی مهندسی نیست.
صادقی خاطرنشان کرد: وظیفه‌ای که نسبت به نسل جوان داشتیم را انجام ندادیم ولی اگر مهندسی فرهنگی انجام شود و همه پای کار بیایند انسجام به وجود خواهد آمد و موازی‌کاری فرهنگی وجود نخواهد داشت.
وی گفت: هر کس می‌خواهد کاری که عرضه می‌کند جذابیتی داشته باشد در حالیکه این کار برخی مواقع اثرات تخریبی دارد.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد در ادامه در مورد کانون‌های فرهنگی مساجد گفت: هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این است که جوانان و نوجوانان در یک محله را جذب کند.
علی قنبری افزود: در حال حاضر 32 کانون فعال در شهرستان گناباد وجود دارد و 23 کانون در حال افتتاح هستند که 18 کانون روستایی و پنج کانون شهری و تاکید بر روستاهاست که در دهه ولایت افتتاح می‌شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول