اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شیراز:

انجام واجبات بدون ولایت پذیرفته نمی‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شیراز گفت: نماز و زکات و حج و جهاد بدون ولایت مورد پذیرش نیست.

انجام واجبات بدون ولایت پذیرفته نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز، اظهار داشت: مردم و مسئولان تلاش‌های خود را برای بزرگداشت دهه امامت و ولایت مصروف کنند.
وی با بیان اینکه اسلام بر پایه پنج تشکیلات نماز، زکات، حج و جهاد و ولایت است، افزود: ولایت از مهم‌ترین مسائل اسلام و دین و مغز این تشکیلات است.
امام جمعه شیراز گفت: تعظیم شعائر الهی در دهه ولایت مهم است و برکات این دهه باید در تمام جهان انعکاس ویژه پیدا کند.
ایمانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه چهاردهم آبان ماه روز شورای فرهنگ عمومی است، اضافه کرد: دشمن سعی به دخالت در فرهنگ عمومی جامعه ما را دارد و استکبار و استعمار دستورالعملی برای از بین بردن فرهنگ و هویت ما را دارد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرهنگ عمومی ما یک سری هنجارها و ناهنجاری‌ها را دارد، تصریح کرد: توجه به فرهنگ عمومی و هنجارهای آن یک ضرورت است.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان فرمایشاتی از مقام عظمای ولایت در مورد فرهنگ عمومی مبنی بر اینکه اصلاح این فرهنگ محور تمام کارها است، خاطرنشان کرد: نتایج فرهنگی در درازمدت جواب می‌دهد، اما برخی از امور فرهنگی مانند مدارا با مردم و تحمل جامعه را بالا بردن، صرفه‌جویی، قانون‌مداری در محیط کار و اجتماع و زندگی، تعاون و همکاری با دیگران، فداکاری و مهمان‌دوستی با یک برنامه‌ریزی کوچک قابل تحقق است.
ایمانی با بیان اینکه آستانه تحمل مردم جامعه ما پایین است، گفت: با مختصر گفت‌وگو درگیری پیش می‌آید و قوانین عبور و مرور در استان ما و در سطح کشور به خوبی اجرا نمی‌شود که کار فرهنگ عمومی است که به این مسائل بپردازد.
وی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان تصریح کرد: در قربانی کردن این روز از گوسفندان سالم استفاده و زیر نظر سازمان‌های بهداشتی مانند دام‌پزشکی اجرا شود تا مشکلاتی را برای مردم نداشته باشد.
امام جمعه شیراز با اشاره به حوادث روز 13 آبان در سال‌های گذشته افزود: تبعید امام به ترکیه، سخنرانی ایشان علیه کاپیتولاسیون در چهارم آبان 1343 و بازداشت شدن این مرد بزرگ، همگی دست آمریکای جنایتکار بود.
ایمانی با اشاره به شهادت دانش‌آموزان در زمین چمن دانشگاه تهران، ابراز داشت: در سال 1358 تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان صورت گرفت که حضرت امام این روز را روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اعلام فرمودند.
خطیب جمعه شیراز خاطرنشان کرد: حمایت‌های صدام، جنگ‌های میکروبی و شیمیایی و الکترونیکی، بمباران‌ها و انهدام هواپیمای غیرنظامی، حمله به سکوهای نفتی و حمله به کشتی‌های تجاری و نفتی ما همگی کار آمریکا بوده و امروز نیز به توطئه‌های خود ادامه می‌دهد.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل امروز در ضعیف‌ترین دوران حیات خود به سر می‌برند و نظام استکباری مانند نظام کمونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد.
وی در پایان اذعان داشت: امروز ملت‌های جهان اعم از دنیای اسلام و قاره‌های اروپا و آمریکا شعار 99 درصد در مقابل یک درصد سر می‌دهند که در کشورهای اروپایی و آمریکایی شنیده می‌شود.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول