اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه­ای قم خبر داد:

احیای دشت مسیله با استفاده از پساب فاضلاب

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: با اجرای طرح انتقال پساب فاضلاب از دشت ورامین به دشت مسیله شاهد احیای مجدد این منطقه خواهیم بود.

احیای دشت مسیله با استفاده از پساب فاضلاب
سیدحسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به وضعیت اجرای طرح انتقال آب سرشاخه­های دز به قم اظهار کرد: اگر بخش فوری و اضطراری این طرح ابتدای امسال به بهره‌برداری نمی‌رسید ما در زمینه تامین آب مورد نیاز مردم قم با مشکل مواجه می‌شدیم.
وی با اشاره به اینکه تلاش برای تکمیل این طرح با جدیت دنبال می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم که هیچ مشکلی در روند بهره‌مندی مردم از آب شیرین بروز نکند.
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه­ای قم بر ضرورت احداث رینگ شمالی ـ جنوبی و مخازن شهری در راستای بهره‌برداری کامل از این پروژه تاکید و عنوان کرد: در صورت اجرایی شدن این پروژه‌ها شاهد توزیع یکنواخت آب شیرین در قم خواهیم بود.
وی پیش‌بینی کرد تا تا اواسط سال 91 خط انتقال آب و سد کوچری تکمیل شده و پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
رضوی اجرای طرح انتقال پساب از دشت ورامین به دشت مسیله قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در این طرح 60 میلیون متر‌مکعب پساب تهران به دشت مسیله قم منتقل می‌شود تا شاهد آبادانی این دشت باشیم.
وی با اشاره به بخش‌های مختلف در روند اجرایی عملیات انتقال پساب به دشت مسیله بیان کرد: برای انتقال پساب یک کانال 55 کیلومتری احداث می‌شود تا کشاورزان دشت مسیله بتوانند از این پساب استفاده کرده و همچنین سفره‌های آب زیرزمینی منطقه نیز تقویت شود.
مدیر‌عامل شرکت آب منطقه‌ای قم گفت: البته با توجه به شرایط منطقه آب باید برای رسیدن به محل مورد نظر پمپاژ شود که در این خصوص نیز پیش بینی‌های لازم صورت گرفته است.
شایان ذکر است که حجم آب انتقالی در صورت بهره‌برداری از پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم 2 هزار و 500 لیتر در ثانیه است ولی در شرایط کنونی به دلیل بهره‌برداری اضطراری از طرح بخشی از این آب به قم منتقل می‌شود و خوشبختانه با اجرای این پروژه مردم قم در تابستان امسال با مشکل قطع و جیره بندی آب مواجه نشدند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول