اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه در گفت و گو با فارس خبر داد:

تنظیم کیفرخواست نقض حقوق بشر علیه آمریکا توسط قوه قضائیه‌

خبرگزاری فارس: معاون اول قوه قضائیه از تنظیم کیفرخواست و ادعانامه موارد نقض حقوق بشر و جنایات توسط آمریکا به نیابت از ملت ایران در قوه قضائیه خبر داد.‌

تنظیم کیفرخواست نقض حقوق بشر علیه آمریکا توسط قوه قضائیه‌
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ‌در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: اکنون چند نفر در قوه قضائیه موظف شده‌اند که کیفرخواست و ادعانامه را علیه آمریکا تنظیم کنند.
وی افزود: در این کیفرخواست تمام جنایات و نقض حقوق بشر که توسط آمریکا صورت گرفته تا دستگاه قضایی به نیابت از ملت ایران آن را پیگیری کنند.
معاون اول قوه قضائیه تاکید کرد: در این ادعانامه تمام موارد نقض حقوق بشر با ذکر موارد مشخص و در آن گنجانده شده است.
وی تصریح کرد: این ادعانامه از سوی دستگاه قضایی به نمایندگی از ملت ایران اسلامی با جدیت دنبال خواهد شد.
حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه اتهامات اخیر به نظام جمهوری اسلامی از سوی آمریکا یک اتهام واهی است، اظهار داشت: آمریکا امروز از جمهوری اسلامی به شدت آسیب دیده است و لذا برای ترمیم این آسیب‌دیدگی به نحوی می‌خواهد تا بر جنبش‌های وال‌استریت و جنبش کشورهای منطقه سرپوش بگذارد.
وی ادامه داد: بر همین اساس اتهامات واهی را علیه نظام جمهوری اسلامی وارد کرده و خود سردمداران و رسانه‌های این دولت نیز به خوبی واقفند که این اتهامات بی‌اساس و دروغ است.
حجت‌الاسلام رئیسی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد انتخابات زودهنگام مجلس نهم و تدابیر دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان اظهار داشت: باید تمام متقاضیان شرکت در انتخابات آتی مجلس، به مقررات انتخابات احترام بگذارند.
وی با بیان اینکه در انتخابات همواره باید سه نکته محور قرار بگیرد، اخلاق انتخاباتی و منشور اخلاقی انتخابات و همچنین قانون انتخابات را از جمله این نکات برشمرد.
معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: قانون، قانون مداری و اخلاق انتخاباتی نقش بسیار مهمی در یک انتخابات سالم داشته از این رو باید همه پایبند به قانون باشند.
حجت‌الاسلام رئیسی برای شرکت در نشست شورای اداری، قضات و افتتاح چند طرح به خراسان شمالی سفر کرده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول