اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال‌غرب کشور:

برخورد غرب با پدیده حقوق بشر علمی و حقوقی نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال‌غرب کشور با تاکید بر شناخت علمی مفاهیم حقوق بشر گفت: برخورد غرب با پدیده حقوق بشر به هیچ‌وجه علمی و حقوقی نیست.

برخورد غرب با پدیده حقوق بشر علمی و حقوقی نیست
بابک بابازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به جایگاه حقوق بشر و حقوق شهروندی در اسلام و قرآن اظهار داشت: با نگاهی به قرآن کریم نقش کرامت و حفظ ارزش‌های والای انسانی مشخص می‌شود.
وی ادامه داد: ‌امروز غرب خود را متولی حقوق بشر می‌داند و این ادعایی بیش نیست چرا که آنان از منظر اندیشه‌ها و عملکردهای سیاسی و اجتماعی خود به موضوع نگریسته و آنچه را که با نظام سیاسی آنان سازگار نباشد را مخالف حقوق بشر اعلام می‌کنند.
عضو هیئت علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال‌غرب کشور گفت:‌ حقوق بشر در قرآن کریم مقدم بر غرب مورد تاکید بوده  و در آیات قرآنی بر این امر تاکید شده است.
بابازاده بیان کرد: ‌در کشوری مانند انگلستان روابط آزاد جنسی در همه رده‌های سنی جزو حقوق بشر شمرده می‌شود که فقط و فقط ناشی از دیدگاه‌های سیاسی این کشور است.
وی ادامه داد: در کشور آمریکا شنود تلفنی شهروندان توسط دستگاه‌های اطلاعاتی صورت می‌گیرد، شکنجه زندانیان سیاسی امری معمول است و زندانیان رنگین پوست تحت فشار هستند که همگی مصداق بارزی از نقض حقوق بشر است.
عضو هیئت علمی کمیسیون حقوق بشر اسلامی منطقه شمال‌غرب کشور گفت: آمریکا برخورد وحشیانه‌ای با ملت خود در مواقع اعتراضات مدنی دارد و چپاول ثروت ملل را نیز برای خود مشروع می‌شمارد و اینها همگی با شعار حمایت از حقوق بشر و داعیه نجات انسان‌ها صورت می‌گیرد.
بابازاده همچنین با بیان اینکه مفاهیم حقوق بشر باید به صورت علمی شناخته شود، تصریح کرد: ‌پس از روش شدن مفاهیم می‌توان به صورت علمی در زمینه مصادیق بحث کرد.
وی تاکید کرد: نگرش کنونی غرب به مواضع جهانی که منطبق با سلایق و دیدگاه‌های غربی است صحیح نیست و نباید غرب آنچه را که به مصلحت خود نیست ضد حقوق بشر بداند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول