اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد:

آسیب‌های حقوق بشری داخل کشور برطرف شود

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: به موازات بررسی مسائل حقوق بشر در دنیا، آسیب‌های حقوق بشری داخل کشور شناسایی و برطرف شود.

آسیب‌های حقوق بشری داخل کشور برطرف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه 7 کمیسیون حقوق بشراسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیم همزبان‌قراملکی در دومین جلسه سالانه هیئت امنای کمیسیون حقوق بشر اسلامی دفتر منطقه‌ای شمال‌غرب کشور که در سالن اجتماعات دادگستری تبریز و با هدف بررسی مسائل حقوق بشر منطقه برگزار شده بود با تاکید بر شناسایی ظرفیت‌های موجود حقوق بشر در اسلام اظهار داشت: مطالعه حقوق و مبانی حقوقی هر کشور و مکتبی، بیانگر میزان ارزشی است که آن کشور و مکتب برای انسان قائل شده است.
وی با بیان اینکه حقوق اسلام در برابر غرب بسیار کامل و جامع است، ادامه داد: در حقوق ایران به دلیل اینکه مبانی آن از اسلام استخراج شده و اسلام نیز به تمام جنبه‌های فردی و اجتماعی انسان توجه کامل کرده، اما حقوق آن بسیار جامع و کامل است.
حجت‌الاسلام همزبان‌قراملکی با بیان اینکه هیچ مکتبی در جهان همانند اسلام برای انسان اهمیت قایل نشده است، افزود: تضمین‌کننده واقعی حقوق بشر، اسلام است که حیات انسانی و اسلامی را رقم می‌زند.
وی با بیان اینکه با نگاهی تامل برانگیز به فقه اسلامی خواهیم دید که ظرفیت‌های فراوانی در آن وجود دارد که می‌تواند در رابطه با حقوق بشر مورد استفاده قرار گیرد، افزود: در فقه اسلامی حقوق بشر جایگاه بسیار گسترده‌ای دارد و در ابواب مختلف از این موضوع بحث به میان آمده است و اما محققان و پژوهشگران حوزه باید مبانی دینی و اسلامی حقوق بشر را تبیین و عرضه کنند.
مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در منطقه 13 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه قبل از اینکه حقوق بشر اسلامی را به دنیا عرضه کنیم باید همه جوانب آن را در داخل کشورمان پیاده کنیم، ادامه داد: روشن است که اگر پدر یا مادری خود دروغ بگوید و از فرزند بخواهد دروغ نگو این سخنان کم‌ترین اثر را در دل فرزند او می‌گذارد، اما اگر خود او، همه این مسائل را رعایت کند، شاید نیازی به امر و نهی زبانی او نیز نباشد، همین گونه است که می‌توان به تحقق حقوق بشر اسلامی امیدوار شود.
وی با تاکید بر لزوم همکاری با فعالان حقوق بشر دیگر کشورهای اسلامی افزود: کمیسیون حقوق بشر اسلامی باید زمینه همکاری و ارتباط بیشتر فعالان حقوق بشر ایران را با فعالان حقوق بشر در کشورهای اسلامی به ویژه مصر و لیبی فراهم سازد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول