اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

گردهمایی ستادهای اجرایی شاهد خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان کشوری و استانی، گردهمایی ستادهای اجرایی شاهد و ایثارگر خراسان رضوی امروز در مشهد برگزار شد.

گردهمایی ستادهای اجرایی شاهد خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عابدین عابدی‌مقدم مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگران خراسان رضوی ظهر امروز در گردهمایی ستادهای اجرایی امور شاهد و ایثارگر استان خراسان رضوی که در مجتمع فرهنگی و ورزشی ثامن‌الائمه برگزار شد، اظهار داشت: باید با توجه به فرمایشات و توصیه امام خمینی (ره) و رهبری جمهوری اسلامی سطح کیفیت و جایگاه مدارس شاهد و راه‌اندازی آن از ابتدا تاکنون مورد بررسی قرار گیرد.
وی افزود: تمام مسئولان و مردم جامعه نسبت به این نظام و غفلت از اعتقادها و نادیده‌گرفتن مشکلات (فرزندان شاهد و ایثارگر) به شهدای این انقلاب باید پاسخگو باشند.
عابدی‌مقدم با بیان این مطلب افزود: مدارس شاهد در سطح کشور باید با مدارس عادی تفاوت عمده‌ایی داشته باشد.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگر استان خراسان رضوی گفت: بهترین کادر آموزشی از جهت پر کردن خلأهای فرزندان شهید و ایثارگر در زمینه‌های مختلف متناسب با اهداف شهدای این انقلاب باشد.
وی تصریح کرد: تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس سبب شده که کلاس‌های فوق برنامه تعطیل شود و در صورت برگزاری آن در دیگر روزهای هفته هیچ کیفیتی ندارد.
عابدی‌مقدم گفت: سقف تعداد دانش‌آموزان در مدارس شاهد 23 نفر بوده که با توجه به دستور وزیر آموزش و پرورش و شرکت فرزندان فرهنگی به این مدارس تعداد بیش از 30 نفر رسیده که این موضوع مدارس شاهد را برای ارائه خدمات مطلوب به چالش کشیده است.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگر استان خراسان رضوی گفت: طبق آمار سرانه سالانه فرزندان و ایثارگر و جانباز طبق طرح ستادی در بنیاد شهید تحت آن قرار داشته و سهمیه خود استفاده می‌کنند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته 22 درصد از هزینه سهمیه فرزندان فرهنگی که در مدارس شاهد ثبت‌نام شده‌اند، از سوی وزیر آموزش و پرورش فقط پرداخت شد.
عابدی‌مقدم افزود: تعداد ۷ هزار نفر از فرزندان شهید و ایثارگر زیر پوشش طرح ستادی بنیاد قرار دارند.
مدیرکل بنیاد شهید و ایثارگر استان خراسان رضوی هزینه ثبت‌نامی مدارس شاهد در سال جاری را در مقطع ابتدایی 180، راهنمایی 240 و دبیرستان 300 تومان عنوان کرد و افزود: نزدیک به 50 درصد از دانش‌آموزان مدارس شاهد فرزندان فرهنگی هستند. 
محمد غفاری معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی در این جلسه به موضوع انتخابات مجلس اشاره کرد و اظهار داشت: منشأ شرکت مردم در انتخابات نشان بر رضایت‌مندی آنها را از نظام و حکومت اسلامی و دینی است.
وی افزود: شرکت در انتخابات برای مردم یک وظیفه تکلیفی و حقی و به عنوان یک مشروعیت اجتماعی نقش مردم در تبیین حکومت اسلامی است.
غفاری با بیان این مطلب گفت: متاسفانه طبق نظر دوم خردادی‌ها، انتخابات یک منشأ مشروعیتی دارد و بدون نظر و اعتقاد به خداوند و پیامبر اسلام است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: مشروعیت ما در انتخابات بر اساس، مشروعیت الهی و نسل خداوند (ولی، نبی و فقیه) و به دلایل عقلی، نقلی و تلفیقی است.
وی خاطرنشان کرد: حاکمیت در نظام جمهوری اسلامی ایران مشروعیت از ولایت دارد.
غفاری افزود: خداوند ولایت و سرپرستی مسلمانان را بر عهده پیامبر خود و 14 معصوم خود و در عصر غیبت نیز بر عهده ولی مسلمین جهان قرار داده و در برپایی عدالت در جامعه سفارش کرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در جامعه غرب حق مشروعیت بر پایه نظریه‌های سنتی(ولیعهد عربستان)، شاهات دوران قاجار، کارزیماتیک (هیلتر، گاندی) است.
همچنین در این گردهمایی محمدتقی فخریان مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی اظهار داشت: تعداد یک میلیون و 107 هزار نفر در استان خراسان رضوی دانش‌آموز وجود دارد که از این میان 80درصد نخبگان در 10 درصد مدارس (شاهد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان) مشغول به تحصیل‌اند.
وی گفت: بر اساس دستورات رهبری، زمینه رشد و شکوفایی و تربیت فرزندان را برای بقای این نظام و در مقابله با دشمنان ایجاد کرد.
فخریان افزود: جامعه امروز نیازمند تقویت مبانی دینی و انقلابی در بین جوانان است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی افزود: مدیران مدارس افسر جنگ نرم در جامعه امروز بوده و این نیزه پرتاب شده از سوی دشمن را به جوانان به ‌ویژه فرزندان شهید، ایثارگر و جانباز توجه کنند.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول