اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان:

13 آبان زبونی آمریکا را به رخ جهان کشاند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان گفت: 13 آبان اوج خفت و زبونی این اهریمن جنایتکار را به رخ جهانیان کشاند.

13 آبان زبونی آمریکا را به رخ جهان کشاند
سیدعارف مهدی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان به‌مناسبت گرامیداشت 13 آبان و سالروز تسخیر لانه جاسوسی امریکا اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی جدای از تأثیراتی که در زمینه اندیشه سیاسی حاکم بر مقولات دولت ملت و ساختار حکومت داشت، تأثیرات عمیقی نیز بر استراتژی‏های امنیتی منطقه و توازن قدرت بین غرب و شرق داشت.
وی افزود: به طوری که کشور ایران که به عنوان خط مقدم جبهه غرب در مقابله با نفوذ کمونیسم از جایگاه ویژه‏ای نزد دولتمردان ایالات متحده برخوردار بود به یکباره تبدیل به یک هژمون منطقه‏ای با شعار وحدت جهان اسلام و درهم نوردیدن مرزهای جغرافیایی کشورهای مسلمان شد که برای هر دو ابرقدرت شرق و غرب خطرناک جلوه می‏کرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی استراتژی «دو ستونی» آمریکا در منطقه را که از مدت‏ها پیش بر پایه‏های قدرت اقتصادی عربستان سعودی و قدرت نظامی ایران برای حفظ منافع منطقه‏ای آمریکا و مقابله با نفوذ شوروی بنا شده بود با چالش جدی مواجه کرد.
وی اضافه کرد: آمریکا که تمام تلاش خود را در حمایت از رژیم شاه و جلوگیری از پیروزی انقلاب به کار بسته بود، با پیروزی انقلاب اسلامی سفارت خود را به عنوان پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه علیه انقلاب تبدیل کرد تا بتواند آن بخش از اقداماتش را که می‏توانست در پوشش دیپلماتیک برای شکست یا به انحراف کشاندن نظام نو پای اسلامی انجام دهد، با مرکزیت سفارت به اجرا درآورد.
مهدی‌نیا با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن‌ ماه 57 و اخراج مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا که در واقع نقش آنتن‏های اطلاعاتی را برای سازمان سیا بازی می‏کردند، ایالات متحده فعالیت‏های جاسوسی خود را که از درون سفارت رهبری و هدایت می‏شدند به شدت افزایش داد تا خلاء ناشی از خروج مستشاران را جبران کند، گفت: در جریان اشغال سفارت آمریکا، ۷۲ آمریکایی به عنوان گروگان به دست دانشجویان افتادند.
وی اضافه کرد: پس از تسخیر سفارت، دانشجویان که خود را دانشجویان مسلمان پیرو خط امام می‏نامیدند، با صدور بیانیه‏هایی به تشریح علل، انگیزه‏ها و چگونگی انجام این اقدام انقلابی پرداختند.
به گفته رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام، از یک سو بیانگر تبلور خشم انقلابی امام و ملت مسلمان ایران از آمریکا بود و از سوی دیگر هر‌گونه شائبه وابستگی دانشجویان به گروه‌ها و دستجات سیاسی متعدد را منتفی می‏ساخت و امکان بهره‌برداری از آن را به نفع جریان‏های مختلف، محدود می‏ساخت.
وی با بیان اینکه 13 آبان اوج خفت و زبونی این اهریمن جنایتکار را به رخ جهانیان کشانید، افزود: اشغال سفارت آمریکا در واقع تیرخلاص دولت موقت نیز بود.
مهدی‌نیا اشاره کرد: با فتح لانه جاسوسی، چهره‌ها شناخته شدند و وابستگی دولت موقت به آمریکا روشن شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هندیجان با اشاره به اینکه مطمئناً مهم‌ترین دستاورد این حرکت عظیم انقلابی، شکستن هیبت آمریکا در جهان و ایجاد انگیزه تهاجم در مسلمانان برای مقابله با این قدرت شیطانی بوده، اظهار کرد: فتح لانه جاسوسی انقلاب را از درون منسجم کرده و مردم را به وظایف خود آشنا ساخت.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول