اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

شعار علیه استکبار و آمریکا جهان را پر کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان گفت: شعار علیه آمریکا و استکبار جهانی در شرایط کنونی جهان را پر کرده و برای آمریکا به مشکل و چالشی بزرگ تبدیل شده است.

شعار علیه استکبار و آمریکا جهان را پر کرده است
عبدالمجید عقیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: شعار علیه استکبار در جنبش‌های بیداری اسلامی در دنیای عرب و در شرایط کنونی در آمریکا گوش جهانیان را کر کرده است و این نشان از شکننده شدن آمریکا و هم دستانش را دارد.
وی با اشاره به اینکه مردم انگلیس در هفته‌های گذشته نارضایتی خود را از نظام سرمایه‌داری در این کشور اعلام کردند، خاطرنشان کرد: مردم انگلیس خود را نشان دادند و در شرایط کنونی نیز مردم آمریکا هم خود را به درستی نشان می‌دهند و حرکت وال استریت خود مؤید این سخن است.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، 13 آبان امسال را دارای نقشی مهم در گسترش انقلاب‌های جهانی مردم آزادیخواه دانست و اظهار داشت: این شعارهایی که امروزه علیه استکبار و استبداد بر لبان مردان و زنان آزادیخواه جهان جاری می‌شود فضای 13 آبان امسال را متفاوت‌تر خواهد کرد.
وی اظهار داشت: رویداد مهم 13 آبان سال 58 که در حرکتی هوشمندانه و انقلابی از سوی دانشجویان پیرو خط امام صورت گرفت، بعد از پیروزی 22 بهمن‌ماه به عنوان انقلاب دوم ملت ایران به شمار می‌رود.
این مسئول فرهنگی در خوزستان خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران همیشه ضد استکباری بوده و خواهد بود و در این راه نیز تاوان‌هایی را پس داده اما با این وجود از موضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند.
وی در تشریح چگونگی وقوع این حادثه مهم، خاطرنشان کرد: با وجود گذشت مدت زمانی اندک از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که همگان در انتظار اصلاح رفتار و سیاست‌های آمریکا نسبت به ایران بودند و همچنین برای جلوگیری از تکرار وقایعی همچون کودتای 28 مرداد 133، هنوز نشانه‌هایی از فتنه‌گری‌ها و تهدیدهای آمریکا در جامعه دیده می‌شد که سرچشمه همه آن‌ها لانه جاسوسی آمریکا بود.
مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، بیان داشت: آمریکا با هدف فتنه‌انگیزی و فساد و همچنین راه‌اندازی غائله‌های قومیت‌گرایانه در مناطق مرزی در تلاش برای تفرقه میان آحاد و اقشار جامعه بود، اما خوشبختانه تذکرهای امام راحل (ره)، طراحی‌های دشمنان را نقشه بر آب کرد و از بین برد.
وی تصریح کرد: دانشجویان در آن دوران با روح انقلابی و تعصب دینی به سفارت آمریکا حمله کرده و آن لانه جاسوسی را با ایثار و فدا کردن جان خود آن را تسخیر کردند که با این رویداد حضور فیزیکی آمریکا در ایران به پایان رسید.
این مقام مسئول، 13 آبان را نماد ظلم ستیزی و استکبارستیزی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: این روز بزرگ نماد هوشیاری دانشجویان آگاه در همه اعصار بوده و در این برهه از زمان شعار ویژه مرگ بر آمریکا باید بیش از پیش این راهپیمایی یوم الله 13 آبان متبلور ‌شود.
عقیلی بیان داشت: شاخصه 13 آبان امسال این است که با بیداری اسلامی در کشورهای جهان همراه شده و این بیداری اسلامی مرهون انقلاب اسلامی ایران بوده و این شعارهایی که امروزه علیه استکبار و استبداد جهان بر لبان مردان و زنان آزادی خواه جهان جاری می‌شود فضای 13 آبان امسال را متفاوت‌تر خواهد کرد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول