اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فارسان:

مجاهدان دانش‌آموز در سنگر مدرسه تقوا تلمذ کردند

خبرگزاری فارس: امام جمعه فارسان گفت: مجاهدان دانش‌آموز و فرهنگی، علم، دانش و تقوا را در سنگر مدرسه تلمذ کردند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به منصه ظهور گذاشتند.

مجاهدان دانش‌آموز در سنگر مدرسه تقوا تلمذ کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام عبدالعلی پوراکبر بعدازظهر امروز در یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگیان این شهرستان، شهید فهمیده و شهدای دانش‌آموز را بزرگ مردان کوچک نامید و گفت: این شهدای کم سن و سال در سنین جوانی به رشد اعتقادی و قلبی دست یافته و مراتب کمال و سعادت را در یک شب طی کردند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان محمد طالبیان، مرحمت بالازاده و سهام خیام از شهدای شاخص دانش‌آموز این شهرستان، افزود: مجاهدان دانش‌آموز و فرهنگی، علم، دانش و تقوا را در سنگر مدرسه تلمذ کردند و در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل به منصه ظهور گذاشتند.
پوراکبر با ادامه داد: شهدای دانش آموز و فرهنگی علم و تقوا را به هم آمیخته و به لقای خداوند شتافتند.
امام جمعه فارسان با تبیین آیه 170 سوره مبارکه آل عمران، ادامه داد: رمز ماندگاری در راه حق، ارتباط معنوی و قلبی با شهدا و پیروی از سیره ائمه معصومین(ع) و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه است.
وی با بیان اینکه شهیدان به احوال همرزمان خود آگاه و از ایمان و پایداریشان در برابر دشمن مسرورند، افزود: کسانی که با نثار جان، مال و هستی خود امروز سبب ایجاد امنیت، استقلال، عزت، عظمت و سربلندی در ایران اسلامی شدند، حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما امروز هر چه داریم از شهدا و ایثارگران است.
پوراکبر هدف از برگزاری این یادواره را ترویج آرمان‌های شهدا در میان نسل جوان دانست و افزود: بر همین اساس تکریم شهدا برای نسل جوان به منظور سرمشق قرار دادن آنان در همه عرصه‌های زندگی ضروری است.
وی برگزاری این یادواره را فرصتی مناسب برای معرفی گوشه‌هایی از ایثار و شهادت‌طلبی جوانان استان عنوان کرد و گفت: اگر شهدا و ایثارگران نبودند، انقلاب به وجود نمی‌آمد و امروز کشور ایران به عنوان ابرقدرت در خاورمیانه مطرح نمی‌شد.
امام جمعه فارسان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را ضروری دانست و افزود: زنده نگه داشتن روحیه ایثار و شهادت سبب هراس دشمنان و راهکاری در مقابله با جنگ نرم از سوی دشمنان نظام است.
وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی احیای روحیه ایثار و شهادت است، گفت: جنگ امروز به مراتب از جنگ تحمیلی سخت‌تر است و ما باید با حفظ روحیه جهادی که میراث انقلاب و امام راحل است در عرصه جنگ نرم، راه شهدا را ادامه دهیم.
پخش نماهنگ، کلیپ، دکلمه و خاطره گویی از دیگر برنامه‌های این یادواره معنوی بود.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول