اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

تاکید آیت‌الله حائری شیرازی بر تبعیت از ولایت فقیه

خبرگزاری فارس: آیت‌الله حائری شیرازی استاد حوزه علمیه قم بر تبعیت از ولایت فقیه و عمل به فرمایشات و منویات ایشان تاکید کرد.

تاکید آیت‌الله حائری شیرازی بر تبعیت از ولایت فقیه
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در کارگاه دانش‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور که چهارشنبه شب در سالن مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، اظهار داشت: کار بزرگی در معاونت تهذیب بر عهده دارید، این کار، کار سختی است و اگر انسان صادقانه ضعف خودش را ببیند و استمداد کند، مددش می‌کنند و وقتی مدد شد، مستمع روزی دهنده او می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی بر این باورند خودشان روزی ده مستمعانشان هستند، افزود: آنچه بر سر ابلیس آمد به سبب غرور و خودبینی بود، در عصر ما همان اتفاقات در فرصت‌های کم می‌افتد و به صورت برق‌آسایی انسان امتحان می‌شود.
استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه ملائکه ابلیس را عزیز خدا را می‌دانستند، اظهار داشت: همین امر سبب غرور ابلیس شد و نتوانست از امتحان الهی به سلامت خارج شود و از درگاه باریتعالی رانده شد.
آیت‌الله حائری شیرازی در ادامه اظهار داشت: مومنین انهایی هستند که دلشان به دل خدا مرتبط است و دلی که به خدا مرتبط شود آرامش را لمس می‌کند.
وی با بیان اینکه وقتی به رهبر انقلاب اسلامی مربوط شوی به امام زمان (ع) مرتبط خواهی شد، افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی را دوست داشته باشی امام زمان (عج) را دوست خواهی داشت، زیرا رهبر حضورش ملموس است ولی امام زمان دور از دسترس ماست.
وی با اظهار اینکه کسانی که مسئول تربیت دیگران هستند خودشان باید الگو باشند، گفت: مواظب حق‌الناس باشید و برای در امان ماندن از شر شیطان به حرم امن الهی پناه ببرید.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم خطاب به معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه بیان داشت: به شاگردانتان بیاموزید که هیچ گناهی را به خدا نسبت ندهند و با این کار خودشان را از گناه تبرئه نکنند و همواره خودشان را در محضر خدای تعالی مقصر بدانند و بگویند که خدایا یک سر سوزن در تربیت من کوتاهی نکرده‌ای و اگر کوتاهی بوده از خودم بوده است.
آیت‌الله حائری شیرازی با بیان اینکه خدای متعال کاری نبوده که برای تربیت انسان مفید بوده و انجام نداده باشد، بیان کرد: باید ضعف خودمان را بپذیریم و در قدم نخست با راستگویی و صداقت در محضر الهی حاضر شده و با آنچه باور دارید با خدا صحبت کنید.
وی با بیان اینکه هرچه زمان بدتر شود انسان‌ها بهتر می‌شوند، افزود: عصر ما جامع بهترین ابرار و بدترین اشرار طول تاریخ است و در این زمان با وجود اینترنت و ماهواره جوانانی که به سراغ طلبگی می‌آیند کار بسیار ارزشمند و بالایی را انجام داده‌اند.
استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: سرمنشأ فساد از خود انسان است و تنها کسی که به انسان ضرر می‌رساند، خود اوست و با توکل بر خدا و ایمان به وعده‌های او می‌توان از شر وسوسه‌ها و فساد در امان بود.
وی در بخش پایانی سخنان خود با با بیان خاطراتی از زمان ریاست جمهوری مقام معظم رهبری اظهار داشت: کدام رئیس جمهور را سراغ دارید که تا این اندازه مطیع امر امام بوده باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول