اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

دفاع از ولایت فقیه وظیفه خواص است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: بصیرت، هدایت و ولایتمداری، دفاع از ولایت فقیه و مقاومت کارشناسانه در مقابل تهاجم فرهنگی از وظایف امروز خواص جامعه است.

دفاع از ولایت فقیه وظیفه خواص است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، به نقل از دفتر امام جمعه بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست شورای مشورتی روحانیون عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر اظهار داشت: این شورای مشورتی با قدرت و قوت تشکیل شده و آثار و برکاتش در نیروهای مسلح و در جامعه و نماز جمعه مشهود است.
وی گفت: تشکیل این شورای مشورتی استان در ایران بی‌نظیر است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: نماز جمعه، نمازی است که نماد از ولایتمداری، نماد همگرایی و نماد فرهیختگی و بصیرت و معرفت است.
صفایی یادآور شد: خداوند خطابش را به مومنین می‌کند نه به همه، بنابراین نماز جمعه یک نماد ولایت و این مهم پیوندی بین مردم و ولایت است.
وی تصریح کرد: در فرهنگ شیعی توجه جدی به خواست مردم شده تا خواست‌های مردم رشد و شکوفایی پیدا کند، زیرا این مقدمه‌ای برای شکل گرفتن بلوغ اجتماعی است تا زمینه‌های ظهور فراهم شود.
صفایی بوشهری گفت: نیروهای مسلح چه ارتش و سپاه بازوان و ارکان اقتدار ولایت هستند، یعنی وقتی که در قرآن و در روایات نیروهای مسلح اسلامی خداوند و اهل بیت(ع) را بیان و به عنوان رکن و کعف حصین ولایت ذکر می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در ادامه افزود: نماز جمعه و هم نیروهای مسلح ما رکن ولایت هستند و این دو رکن نماز جمعه و نیروهای مسلح یک پیوند ولایتمدارانه با یکدیگر دارند.
وی بیان داشت: به همین خاطر تقویت نیروهای مسلح چه ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی وظیفه همه است، تقویت به معنای دقیق کلمه یعنی در تمام ابعاد، به ویژه روحانیون عزیزی که در نیروهای مسلح نظامی و انتظامی مشغول به کار هستند.
صفایی بوشهری گفت: روحانیون شورای مشورتی عقیدتی و سیاسی نیروهای مسلح استان ولایتمدار بوشهر فضاهای فرهنگی، فقه، حکومتی، بصیرت ولایی سیاسی و از آن طرف هدایت‌های مجموعه نیروهای مسلح خود را مدیریت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: امروز که ستاد مشورتی روحانیون که در ستاد نماز جمعه بوشهر تشکیل شده را با یک فاز بالاتر نگاه می‌کنیم که باید این ستاد، ستاد مشورتی نیروهای مسلح در مسئله ولایت و ولایتمداری در استان بوشهر تشکیل شود و در نظر داریم که همایشی با حضور تمام روحانیون نیروهای مسلح در سطح استان برای همفکری و بیان ارائه نظرات پژوهشی و دانش بنیان تشکیل بدهیم.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: بی‌گمان حضور حماسی مردم ولایتمدار در عرصه حمایت از نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه که هم اینک تجلی در قامت نورانی مقام معظم رهبری دارد، موجب صلابت و استواری هر چه تمام‌تر انقلاب اسلامی و دلگرمی مسئولان و از بین رفتن توطئه‌های دشمنان می‌شود.
صفایی بوشهری گفت: وظیفه و تکلیف فقه سیاسی تمام جوامع حوزوی، حمایت شفاف از انقلاب و ولایت فقیه است.
وی اظهار داشت: امام راحل(ره) با شناخت عمیق دین، سیل خروشان مردم را به راه انداخت که پر شتاب جغرافیای استکبار، استبداد و تمام معادلات سیاسی آکادمیک را به هم ریخت.
امام جمعه بوشهر با اشاره به رسالت خواص در پاسداری از نهضت امام (ره) بیان کرد: بصیرت، هدایت و ولایتمداری، دفاع از ولایت فقیه و مقاومت کارشناسانه در مقابل تهاجم فرهنگی از وظایف امروز خواص جامعه است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: اگر خواص جامعه حمایت صریح و شفاف از رهبر معظم انقلاب نکنند از بصیرت و عدالت لازم برخوردار نیستند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران معجزه سیاسی و فرهنگی قرن است، گفت: حمایت از مقام معظم رهبری نشان از بصیرت و تزکیه نفس افراد است.
صفایی‌بوشهری بیان کرد: استان ولایتمدار بوشهر تابع اندیشه‌های مقام معظم رهبری است و با تمام وجود از منویات معظم‌له پیروی می‌کند و همه مردم استان به ویژه روحانیون با ایمان و ولایتمدار مطیع فرمان رهبری هستند.
وی اضافه کرد: به استان بوشهر نگاهی فراملی داریم زیرا می‌تواند در جغرافیای اسلامی و فرا اسلامی تمام خواسته‌های مقام معظم رهبری را اجرایی کند و خورشیدی برای تجلی اندیشه‌های فرازمانی معظم‌له شود.
امام جمعه بوشهر ادامه داد: شیاطین و زمینه‌سازان قدرت ظلم و جور، با ترفندهاى گوناگون و جاذبه‏دار درصدد رهزنى یاران حضرت ولى عصر (عج) هستند که باید بر انواع اذیت‏ها، آزارها، تکذیب‏ها، فتنه‌گرى‏ها و شبهه افکنى‏ها صبر و استقامت داشت.
صفایی‌بوشهری اظهار داشت: آشکار است که انتظار، آداب و ادبیات لازم خود را مى‏طلبد، از این رو باید در حوزه پیام و بیان به تبیین آن همت گماریم و حوزه‏هاى اندیشه، فرهنگ و عینیت جوامع شیعى و اسلامى را با این دو فرهنگ هر چه بیشتر درآمیزیم.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول