اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استانداری مازندران:

ولایت فقیه استمرار امامت در جامعه است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران گفت: اصل ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت و ولایت در جامعه اسلامی مطرح است.

ولایت فقیه استمرار امامت در جامعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، هادی ابراهیمی ظهر امروز در جلسه ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان با بیان اینکه با الهام از فرمایشات مقام معظم رهبری از عید سعید قربان تا عید غدیر به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری شده بیان داشت: پیام غدیر، امامت، ولایت و نیز فلسفه سیاسی شیعه از موضوعات اساسی این ستاد در ایام دهه امامت و ولایت است.
وی تصریح کرد: به دلیل تقارن دهه امامت و ولایت با روز ملی مازندران مراسم ویژه این روز در این دهه با شکوه خاصی روز جمعه بیستم آبان در سالن سید رسول حسینی ساری برگزار می‌شود.
ابراهیمی تمرکز برنامه‌های ستاد دهه غدیر را معرفت نسبت به موضوع و صاحب غدیر دانست و تصریح کرد: رویکرد اصلی برنامه‌های ستاد دهه امامت و ولایت، اسلامیت انقلاب، تبیین عدم جدایی دین از سیاست، راه روشن و نورانی امام راحل به عنوان شاخص انقلاب محسوب می‌شود.
این مسئول با بیان اینکه اصل ولایت فقیه به عنوان استمرار امامت و ولایت در جامعه اسلامی مطرح است، خاطرنشان کرد: ولایت و رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای به عنوان ولی امر مسلمانان و طرح غدیر و امیر المومنین (ع) به عنوان محور وحدت اسلامی مورد تاکید بوده و بر تقویت ارزش‌های اسلامی و انقلابی همچون عدالت، استکبار ستیزی و ایثار تلاش می‌کنیم.
وی با تاکید براینکه برنامه‌های فرهنگی دهه امامت و ولایت باید گسترده وعمیق باشد تا به درستی ارزش‌های اسلامی و اعتقادی به نسل جوان جامعه انتقال داده شود، عنوان کرد: همایش‌های علمی، شب شعر، جشنواره‌های فرهنگی وهنری، مسابقه بزرگ کتابخوانی غدیر، تجلیل از خادمان و یاوران غدیر، حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی، طرح وبلاگ نویسی، جشن غدیر در مساجد، ارائه خدمات به محرومان به نام غدیر و امیرالمومنین در ایام دهه از برنامه‌های دهه غدیر محسوب می‌شود.
ابراهیمی یادآور شد: برگزاری نشست‌های دانشجویی با موضوعات غدیر، نامگذاری هفت کتابخانه عمومی جدید التاسیس به نام امیرالمومنین (ع) مهم‌ترین برنامه‌های این دهه در استان است.
معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران افزایش معرفتی و ترویج مفاهیم غدیر را در برگزاری جشن‌های دهه امامت و ولایت ضروری دانست و ابراز داشت: برای همه اقشار جامعه همچون دانش‌آموزان، دانشجویان، اصناف و ورزشکاران به تناسب نیاز مخاطبان برنامه‌های متعدد فرهنگی در نظر گرفته شده است.
این مقام مسئول ایجاد امکان افزایش مشارکت جوانان را از دیگر ویژگی‌های برنامه‌های امسال دهه غدیر دانست و اذعان داشت: تلاش بر این است تا یک موج علمی و فرهنگی در زمینه غدیر برای جذب جوانان به این فعالیت فرهنگی اصیل معنوی در استان فراهم شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول