اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آستارا:

بسیج نماد مبارزه با استکبار جهانی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آستارا گفت: بسیج نماد مقاومت و مبارزه با استکبار جهانی بوده و دشمن همواره از شهادت‌طلبی ملت ایران ضربه خورده است.

بسیج نماد مبارزه با استکبار جهانی است
به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام علی اکبر اکرمی بعد از ظهر امروز در جمع دانش‌آموزان نخبه بسیجی به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید حسین فهمیده و هفته بسیج دانش‌آموزی، اظهار داشت: دانش‌آموزان بسیجی نماد و سمبل پیروان خط امام و رهبری و استکبار ستیزی و همچنین نماد وحد و ولایت‌مداری است.
اکرمی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید در کنار تعلیم و تربیت به نقش ولایت و فرهنگ ایثار و شهادت توجه ویژه‌‌ای داشته باشند افزود: فرهنگ شهادت‌طلبی به معنای باور وحدانیت خدا و معاد، ‌ایستادگی در مقابل دشمن، ایثار و فداکاری برای حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام ناب، ‌خستگی‌ناپذیری و ولایت‌مداری و دفاع حق علیه باطل است.
وی با بیان فرازهایی از سخنان امام راحل که فرمود «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است»، تصریح کرد: دشمنان نظام همواره از فرهنگ شهادت‌طلبی ملت ایران اسلامی ضربه خورده است زیرا نام شهدا را همواره زنده نگه داشته‌ایم و پرچم‌های پر افتخار شهیدان اسلام و انقلاب اسلام را با افتخار به اهتزاز درآورده‌ایم.
امام جمعه آستارا زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را امری واجب و ضروری خواند و گفت: رسول‌ خدا (ص) فرمودند «مافوق هر نیکی، نیکی بیشتر و هنری والاتر وجود دارد، آنجا که مردی در راه خدا کشته می‌شود و بالاتر از آن نیک نیست»، بنابراین شهادت در راه خدا اوج سعادت است.
وی زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا را منوط به شناخت راه و آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی دانست و اذعان داشت: از خود گذشتگی در راه خدا و دفاع از حق ارزشمند است و فرهنگ ایثارگری و شهادت‌طلبی در متن اسلام از درخشش و ویژگی برجسته‌ای برخوردار است.
اکرمی، بسیجیان را سربازان واقعی ولایت فقیه دانست و ابراز داشت: بسیج با تبعیت از ولایت فقیه راه سعادت خود در این دنیا و آخرت را هموار می‌کند و همواره تابع محض ولایت مطلقه فقیه است.
وی با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان علاوه بر کسب علم و دانش، تهذیب نفس و معنویت را نباید فراموش کنند، خاطرنشان کرد: بسیج و بسیجی بودن یک افتخار بزرگ است و امروز در کشورهای غیر اسلامی به این نتیجه رسیده‌اند که باید بسیجی داشته باشند اما با عنوان دیگر.
امام جمعه آستارا، زنده نگهداشتن یاد و نام شهیدان و الگوسازی از شخصیت و سیره زندگی و حماسه شهدا را بخشی از وظایف جامعه نسبت به شهید نامید و تصریح کرد: باید این فرهنگ همواره نهادینه شود.
وی بر ضرورت حضور پر شکوه دانش‌آموزان در نماز جماعت و نماز جمعه  تاکید کرد.
در این مراسم فرماندار، فرمانده سپاه و مسئول نمایندگی ولی فقیه، معاون آموزش و پرورش آستارا به همراه دانش‌آموزان نخبه بسیجی حضور داشتند و در پایان به تعدادی از دانش‌آموزان نخبه بسیجی هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول