اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک اقدام هماهنگ؛

شهرداران 5 شهر مازندران هزینه حق عضویت کتابخانه را تقبل کردند

خبرگزاری فارس: در یک اقدام هماهنگ، شهرداران شهرهای نور،رویان، چمستان، ایزدشهر و بلده در مازندران پرداخت 50 درصد هزینه حق عضویت دانش‌آموزان را تقبل کردند.

شهرداران 5 شهر مازندران هزینه حق عضویت کتابخانه را تقبل کردند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شهرداران شهرهای نور، رویان، چمستان، ایزدشهر و بلده ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان با اعلام همکاری در برپایی نمایشگاه کتاب در این شهرها پرداخت 50 درصد حق عضویت دانش‌آموزان را در کتابخانه‌های عمومی شهرستان در هفته کتاب تقبل کردند.
با قبول پرداخت نیمی از هزینه حق عضویت دانش‌آموزان توسط شهرداری‌ها، نیمی دیگر از حق عضویت هم توسط کتابخانه‌ها در این هفته تخفیف دارد که در نتیجه تمام دانش‌آموزان در این هفته می‌توانند رایگان عضو کتابخانه‌های عمومی شهرستان شوند.
شهردار چمستان در این جلسه میانگین سرانه مطالعه را با استدلال اینکه امروزه خیلی از افراد با استفاده از اینترنت به‌عنوان کتابخانه الکترونیک مطالعه دارند و این میزان مطالعه شناخته شده نیست و در آمار لحاظ نمی‌شود، بیشتر از آمار اعلامی ذکر کرد.
سعید شادمهر از نصب تابلو جهت‌نما در شهر چمستان خبر داد و گفت: وجود کتابخانه در این شهر اطلاع‌رسانی شد، ولی برگزاری نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه موجب بازدید بیشتر و معرفی کتابخانه خواهد شد.
احمد توکلی شهردار ایزدشهر نیز برپایی نمایشگاه خیابانی کتاب را باعث استقبال بیشتر و بازدید عمومی دانست و گفت: دو نقطه خوب در ایزدشهر داریم که با مسقف‌کردن آن محل مناسبی برای برگزاری نمایشگاه خواهد بود.
رئیس ارشاد نور نیز در این جلسه با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نور از حداقل امکانات برخوردار است، متذکر شد: کتابخانه استاندارد نیاز شهرستان است و شاخص‌ها از جمله تعداد اعضا می‌تواند به جذب اعتبارات و امکانات کمک کند.
محمد محمدی در پایان از آمادگی ارشاد برای اهدای کتاب به پایگاه‌های مقاومت، مدارس و بیمارستان خبر داد و اذعان داشت: هر مکانی که قفسه نگهداری کتاب داشته باشد و بتواند از آن بهره‌برداری کند کتاب اهدا می‌شود. 
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول