اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل خبر داد:

ارتقای سرانه کتابخانه‌های اردبیل

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: در حالی که قبل از دولت نهم سرانه کتابخانه‌ها یک متر مربع بود اما در چند سال اخیر با رونق این بخش سرانه کتابخانه‌ها به 2.8 متر مربع ارتقا یافته است.

ارتقای سرانه کتابخانه‌های اردبیل
یوسف اکبری در حاشیه مراسم افتتاح طرح مطالعه یاوران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تا رسیدن به نقطه ایده‌آل که هشت متر مربع برای هر نفر است فاصله زیادی داریم و باید حرکت‌های روبه جلویی را در این راستا شاهد باشیم.
وی به سرانه ناچیز کتاب در این استان اشاره کرد و افزود: در حالی که باید برای هر نفر چهار جلد کتاب وجود داشته باشد این رقم نیم کتاب برای هر نفر است که تلاش گسترده‌ای را در این زمینه نیاز داریم.
این مسئول در ادامه از افزایش 35 درصدی عضویت در کتابخانه‌ها نسبت به شش ماهه مشابه سال قبل خبر داد.
فرماندار اردبیل ابراز داشت: آموزش و پرورش بهترین مکان برای توسعه و نشر کتابخوانی است اما متاسفانه در بسیاری از موارد دیده می‌شود که کتابخانه‌ها در مدارس مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و معمولا در مکان‌هایی احداث می‌شوند که اوراق کتاب به تدریج نابود می‌شود.
اکبری تصریح کرد: فرهنگیان و قشر آموزش و پرورش بهترین نیروهایی هستند که می‌توانند به ترویج و توسعه کتابخوانی در استان کمک کنند و باید از این نیروهای خلاق استفاده شود.
این مسئول در ادامه ابراز داشت: باید به کتاب به عنوان نیاز جدی جامعه توجه شود چرا که کتاب و فرهنگ زیربنای پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور است.
فرماندار اردبیل اظهار داشت: مطالعه‌ نیز باید در مسیر دینی بوده و کتب مورد مطالعه باید در راستای ارتقای سطح فرهنگ دینی انتخاب شود.
اکبری همچنین از تشکیل نهضت مطالعه مفید در استان خبر داد و تاکید کرد: شکل‌گیری این کمیته سبب رشد سرانه مطالعه در استان اردبیل می‌شود.
این مسئول تصریح کرد: فرهنگ‌سازی برای مطالعه کتاب و تامین تجهیزات و زیرساخت‌های کتابخانه‌ها امری مهم و ضروری است که نباید از آن غفلت شود.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول