اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دهگلان خبرداد:

آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی دهگلان

خبرگزاری فارس: فرماندار دهگلان از آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی این شهرستان خبرداد.

آغاز عملیات اجرایی ساخت کتابخانه مرکزی دهگلان
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد رضایی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی دهگلان، با اشاره به نقش و اهمیت توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه، اظهار داشت: با ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی و توسعه فضای مطالعه و کتابخوانی روند جذب اعضا در این شهرستان رشد چشمگیری پیدا می‌کند.
به گفته وی، راه اندازی کتابخانه‌های مشارکتی می‌تواند کمبودهای این بخش را جبران و به توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه منجر شود.
فرماندار دهگلان به افزایش چشمگیر اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی دهگلان در یک سال گذشته اشاره کرد و یادآورشد: در طول چند سال اخیر مسئولان کتابخانه‌های استان با برنامه‌ریزهای مناسب در راستای جذب اقشار مختلف مردم به مطالعه کتاب بسیارموفق عمل کرده‌اند.
رضایی با تاکید بر لزوم حمایت از کتابخانه‌های عمومی، تصریح کرد: شهرداری‌ها بر اساس قانون باید نیم درصد درآمدهای خود را به حساب کتابخانه‌های عمومی واریز کنند و پرداخت به موقع این اعتبار می‌تواند در حل مشکلات مالی کتابخانه‌ها بسیار موثر باشد.
وی بیان کرد: توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه زمانی محقق می‌شود که فرهنگ کتابخوانی در میان مردم نهادینه شده باشد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در ادامه جلسه با تقدیر از عملکرد انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان، گفت: تاکنون کارهای بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی در این شهرستان صورت گرفته است.
عطاالله رستگار تصریح کرد: در سال جاری تعداد کتابخانه‌های عمومی مشارکتی دهگلان از دو باب به 14 باب رسیده  و این امر یکی از اقدامات موفق انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان بوده است.
وی در ادامه اضافه کرد: با اجرایی شدن بندهای مصوبه سومین دوره سفر هیئت دولت به استان کردستان و اختصاص بخش عمده آن برای ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی بخش زیادی از مشکلات کتابخانه‌ای رفع می‌شود.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول