اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار نور:

کتابخانه‌های مدارس فرسوده نور جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار نور با اذعان به اینکه کتابخانه‌های مدارس فرسوده نور جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست، خواستار هدایت دانش‌آموزان به کتابخانه‌های شهرستان و تخفیف 50 درصدی حق عضویت کتابخانه‌ها برای این قشر شد.

کتابخانه‌های مدارس فرسوده نور جوابگوی نیاز دانش‌آموزان نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، احمد محمدی پیش از ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه عمومی نور مطالعه و آگاهی را واکسن پیشگیرانه در مقابل ناهنجاری‌ها، طلاق و مواد مخدر ذکر کرد.
وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ کتابخوانی یکی از راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی است.
معاون فرماندار نور با بیان اینکه نرخ باسوادی کشورمان بالای 80 درصد است، میانگین سرانه مطالعه را 4 دقیقه ذکر کرد و گفت: این میزان مطالعه زیبنده کشور باسواد و مردم آگاه ما نیست.
معاون فرماندار نور بیان داشت: در خوشبینانه‌ترین حالت اگر سرانه مطالعه را دو و نیم برابر یعنی حدود 10 دقیقه در نظر بگیریم در مقابل توجهی که به جسم و تغذیه جسم خود داریم اصلا توجهی به تغذیه روح و فکر خود نداریم.
محمدی در این جلسه به مشکل کتابخانه شهر نور اشاره کرد و ابراز داشت: پس از سال‌ها این کتابخانه مدعی پیدا شده و خود را مالک بخشی از زمین می‌داند و پرونده در مرجع قضایی مطرح است، ولی مسکن و شهرسازی، شورای شهر و شهرداری باید ورود پیدا کنند و با دراختیار قرار دادن زمین معوض، این مشکل را رفع کنند.
وی با اشاره به اعتبارات خوبی که دولت برای احداث کتابخانه‌های مجهز و روستایی در نظر گرفته از شوراها و دهیاران خواست تا تلاش جدی‌تر برای تامین و واگذاری زمین مناسب برای احداث کتابخانه داشته باشند تا اعتبارات برگشت نخورد.
معاون فرماندار نور با اذعان به اینکه کتابخانه‌های مدارس فرسوده و جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست خواستار هدایت دانش‌آموزان به کتابخانه‌های شهرستان و تخفیف 50 درصدی حق عضویت کتابخانه‌ها برای این قشر شد.
محمدی با تاکید بر اینکه پیگیری مصوبات جلسات برعهده ادارات مربوطه و دبیران است از برگزاری جلسات در ادارات مربوطه خبر داد و گفت: این اتفاق بدین جهت است که تخصصی مطالب مطرح و پیگیری شود تا نتیجه بخش‌تر باشد.
نماینده سپاه ناحیه نور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب سرانه مطالعه شاید به بیش از نیم ساعت می‌رسید دلیل آن را بردن کتاب بین مردم دانست و گفت: اکنون فقط در پی جذب افراد به کتابخانه هستیم که گاهی دسترسی به آنها نیز کم است.
ناصر عزتی اذعان داشت: جلسات باید خروجی داشته باشد و صرفا برای رفع تکلیف نباشد، مصوبات صورت‌جلسات نیز پیگیری و اجرایی شود.
وی خواستار برپایی نمایشگاه در نقاط مختلف و امکان دسترسی آسان‌تر به نمایشگاه‌ها شد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول