اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا خراسان رضوی خبر داد:

افزایش 160 درصدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در شش ماه نخست امسال 745 میلیارد ریال کشفیات ظن به قاچاق در استان صورت گرفته که همه این موارد قاچاق نیست اما 162 درصد کشفیات استان افزایش یافته است.

افزایش 160 درصدی کشفیات کالای قاچاق در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد پرویز فروزان‌فر ظهر امروز در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گناباد که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی از قوی‌ترین کمیسیون‌های کشور است و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گناباد از کمیسیون‌های فعال استان است.
وی افزود: کشور ایران با 15 کشور و 26 دولت همسایه بوده و مرز مشترک دارد و باید تدبیری درست در این زمینه اندیشیده شود چرا که مرزها نمی‌تواند بسته باشد بلکه مرز باید قانونمند و با تدبیر باز باشد.
وی با بیان اینکه از روزی نگرانیم که زعفران تولید شده در خارج از کشور وارد شود، افزود: وقتی سرانه تولید سیب در کشور ایران 40 کیلو و در کشور چین 26 کیلو است اما خریدار، سیب چینی می‌خرد، این سبب کم‌انگیزه شدن تولید می‌شود.
فروزان‌فر تصریح کرد: صد درصد کالاهای وارد شده آرایشی بهداشتی از افغانستان غیر بهداشتی و کاملا مسموم هستند و عوارض آن در دراز مدت پوست را خراب می‌کند و این در حالی است که برای این کالاها هم ارز از کشور خارج می‌شود و هم اقلام غیر بهداشتی وارد کشور ‌می‌شود.
وی افزود: متاسفانه مصرف لوازم آرایشی به مرحله‌ای رسیده که نوجوان ما نیز استفاده می‌کند و روز به روز بر تعداد لوازم آرایشی بهداشتی فروشی‌های ما اضافه می‌شود.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی در مورد قاچاق دخانیات نیز گفت: 40 درصد قاچاق دخانیات به کشور را داریم که متاسفانه هشت درصد آنها قلابی بوده است.
فروزان‌فر افزود: در شش ماهه اول امسال، 64 درصد کالاهای قاچاق که پرونده آنها در گمرک استان تشکیل شده از طریق اتوبوس‌ها وارد شده است.
وی با بیان اینکه کمیسیون‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز اتاق فرمان مبارزه با قاچاق کالاست، افزود: در همین مدت تعداد 105 جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستا‌ن‌ها بوده که هفت جلسه در گناباد تشکیل شده است و 35 درصد افزایش در بخش جلسات را داشتیم.
فروزان‌فر گفت: در شش ماهه اول امسال 745 میلیارد ریال کشفیات ظن به قاچاق در استان بوده که همه این‌ها قاچاق نیست و 162 درصد کشفیات استان افزایش داشته است.
وی افزود: در بخش قاچاق سوخت امسال رقمی بالغ بر 10 میلیون لیتر کشفیات بوده است که عمده گزارش ما از بخش حمل و نقل است.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با بیان اینکه تفویض گمرک در گناباد حتما انجام می‌شود، گفت: در سطح عرضه اقلام آرایشی در چهار ماهه اول امسال برابر تمام پارسال بود که متاسفانه نشان‌دهنده افزایش رقم‌های قاچاق است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول