اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

دبیر کار گروه میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

متلاشی شدن 3 باند قاچاق اشیای عتیقه در آذربایجان شرقی

خبرگزاری فارس: دبیر کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از متلاشی شدن سه باند قاجاق اشیاء عتیقه و 204 قلم کشف در سه ماهه دوم در استان خبر داد.

متلاشی شدن 3 باند قاچاق اشیای عتیقه در آذربایجان شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از انبار امن اشیای تاریخی مکشوفه توسط اعضای یگان حفاظت سازمان در سال‌های اخیر اظهار داشت: در این سه ماهه 5 هزار و 275 مورد نظارت از شهرها، روستاها، و اقلام و اماکن ثبتی و غیرثبتی انجام گرفته است.
محمدی افزود: خوشبختانه در سه ماهه دوم سال 90 جرایمی نظیر حفاری غیرمجاز، تخریب، سرقت، ساخت و ساز غیرمجاز و تجاوز به حریم در حوزه آثار ثبتی و غیر ثبتی شهرها و روستاهای استان اتفاق نیفتاده است.
وی خاطرنشان کرد: در طی این مدت 10 مورد شامل 204 قلم کشف، سه باند قاچاق متلاشی و 37 متهم در این زمینه دستگیر شده‌اند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یادآور شد: بیشترین کشفیات در این بازه زمانی به ترتیب مربوط به شهرستان‌های تبریز، مراغه، کلیبر، اهر، سراب، میانه و هریس بوده است.
محمدی تاکید کرد: بیش از هزار و 800 اثر ثبتی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که لزوم نظارت و بازرسی قوی برای حفظ و صیانت از تاریخ و فرهنگ این استان را برجسته می‌کند.
وی یادآور شد: آثار ثبت شده، تحت نظارت و مراقبت سازمان میراث فرهنگی بوده و هرگونه اقدام و عملیاتی که موجب تغییر هویت اثر شود، ممنوع است و بازسازی آنها با تایید و نظارت سازمان انجام می‌شود.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول